Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hey musicfreaks!

Nu Ă€r lĂ€get som följer. Är helt fĂ€rsk nĂ€r det gĂ€ller studio, har just fĂ„tt igĂ„ng min första uppsĂ€ttning 😕 En kompis har hjĂ€lpt mig att installera cubase, vilket tydligen ska vara det bĂ€sta "studioprogrammet" efter vad jag förstĂ„tt? Har nu tvĂ„ problem som jag skulle vara mycket tacksam om jag fick hjĂ€lp med

1. Kan man pĂ„ nĂ„got sĂ€tt fĂ„ tag pĂ„ en manual till programmet 😳

2. Jag anvĂ€nder ett M-Audio ljudkort (audiophile2496), fungerar utmĂ€rkt nĂ€r jag spelar, men dĂ€remot kan jag inte spela upp ljudfiler utanför programmet i mediaplayer... hoppas jag gör mig förstĂ„dd=) sĂ€kert nĂ„n skum instĂ€llning eller nĂ„t, men jag hittar faktiskt inte problemet 🙂

Tack pÄ förhand!

Annons
Postat
1. Kan man pĂ„ nĂ„got sĂ€tt fĂ„ tag pĂ„ en manual till programmet 😕

Ja, den ligger i kartongen.

Postat

2. GÄ in pÄ windows kontrollpanel och ljudinstÀllningar, avaktivera interna ljudkortet och vÀlj ditt audiophile istÀllet.

Postat
Ja, den ligger i kartongen.

🙂

Om det Àr ett original tror jag att kan du visa upp din licens och sedan be ÄterförsÀljaren bestÀlla en ny manual...

.. om det Àr "try before buy" blir det lite svÄrare att fÄ tag i den

..hmmm...be din 'snÀlla' kompis att fixa den kanske?

cm0s:Det kanske Àr bulk-pack?

Postat (redigerat)
bÀsta "studioprogrammet" efter vad jag förstÄtt?

Det finns inget bÀsta program för allt och alla, dÀremot vad som Àr bÀst för den enskilde. Dvs vad som passar för vem. DÀremot Àr det nog kanske det mest anvÀnda i sverige, och dÀrmed lÀtt att fÄ hjÀlp pÄ svenska.

EDIT: Ville bara pĂ„peka detta 🙂

Redigerat av Neko

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.