Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är ute efter en Les Paul-kopia eller en riktigt bra rockgitarr som jag kan spela lite allt möjligt med. Därav har valet fallit på de tre ovan nämnda exemplaren.

Prisklassen i mitt fall kommer hamna på ca 3000-4500:-.

Epiphone har riktigt snygga Les Paul-modeller, de väger en del. Tanglewood gör lättare Les Paul-modeller. Ibanez har en GRG170DX som jag tycker är en riktigt bra modell som man kan spela allt från tung metall till lättare stycken...

Priset på de tre har jag kollat upp: 3995, 3995 resp. 2600 kr...

Men, ni som har köpt och provat er fram genom åren. Vilken är den bättre av de tre?

På tal om gitarr....detta plektrumskydd som sitter där är oftast fult, ni vet "det där som sticker ut från kroppen", kan man inte bara skruva bort det? Eller?

Annons
Postat (redigerat)

Inget svar på frågan, men för de där pengarna får du ju en äkta Gibson? Kanske inte Les Paul, men tex en enmickad Melodymaker? Eller en beg Les Paul. Ganska snart kommer du att vilja ha en äkta är min spådom. Så köp en direkt, hoppa över kopiorna. 😏

http://www.thomann.de/se/gibson_melody_maker_eb.htm

Redigerat av Guitar Nilsson

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.