Jump to content
Annons

Knop - Son nom est Amelie


knop3se

Låter det bra?  

13 röster

  1. 1. Låter det bra?

    • Nej!
      1
    • Ja!
      4
    • Skitbra!
      5
    • Skitdåligt!
      0
    • Sådär
      1
    • Jobba vidare!
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Son nom est Amelie

ARTIST/GRUPP: Knop

GENRE: Electronica?

LÅTLÄNGD:00:04:08

KOMPOSITÖR: Knop

PRODUCENT: Knop (J.Petersson)

EV. MEDVERKANDE:-

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,68 megabyte

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: Borttagen pga utrymmesnöd och eventuell remix.

Såg filmen Amelie from Montmartre och blev lite kär, startade Cubase och gjorde denna låt :-)

/Knop

amelie9.jpg

Redigerat av knop3se
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Man tackar och bockar för feedbacken!

Hmm har funderat på att prova lite sång (inte i denna låten dock) sen men jag har tyvärr bara en skitmic! Men det kanske kan gå med lite trixande, brusreducerande, eq:ande och sånt... Ska lätt testa Melodyne för att rätta till halvfalska toner osv...har precis kollat flash videon på melodyne och jag är fett impad!

Melodyne:

http://www.celemony.com/melodyne/Demos.html

/Knop

Link to comment
Dela på andra sajter

skitmick? jag brukar sjunga in direkt i powerbookens inbyggda mick.  😎

HAHA... Det bevisar att man inte behöver använda hitech prylar för att det ska bli bra..

Jag gillar det här, måste säga att jag är nog mera åt distad gitarr, bas och trummor hållet. Men när jag hör det här så blir jag lika glad och upprymd som när jag hör meshugga.. 😆 Rock on

Link to comment
Dela på andra sajter

Melodi- och arpljuden är lite väl elakt diskantiga ibland fast det är okej. Mysig låt, fast jag ser inte alls kopplingen till filmen.. varken direkt eller i känsla (irriterande film för övrigt, alla gillar flickan fast hon är ett egoistiskt svin 😲 ).

Låten är producerad i hörlurar (komponerar bäst på natten) och jag är medveten om att vissa ljud låter lite "diskantiga" men jag orkar inte fixa...den får vara klar nu!

Angående Amelie så tycker jag att hon är underbar, liksom filmen! Kopplingen till filmen är ju en personlig känsla men stämmer ganska bra för mig.

/Knop

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är producerad i hörlurar (komponerar bäst på natten) och jag är medveten om att vissa ljud låter lite "diskantiga"

Hehe då tycker jag det är bra jobbat. Du ska höra mina grejor som bara är mixade i hörlurar. De låter jag inte någon lyssna på förrän de fått sig en omgång i monitorerna 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Melodi- och arpljuden är lite väl elakt diskantiga ibland fast det är okej. Mysig låt, fast jag ser inte alls kopplingen till filmen.. varken direkt eller i känsla (irriterande film för övrigt, alla gillar flickan fast hon är ett egoistiskt svin 😲 ).

Dessutom är ju de samplade meningarna på franska direkt kopplade till Amelie.

Si innocent et naïf - So innocent and naive

Elle est si belle - She is so beautiful

Elle est merveilleuse - She is wonderful

Son nom est Amelie - Her name is Amelie

quinze - 15 (viskning)

P.S Hoppas det stämmer (annars är det Babel fish's fel)

/Knop

😛

Redigerat av knop3se
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Skitfint!

Men är ju i princip bara en grund på två ackord. Med ett par starka melodier skulle den kunna va riktigt intressant.

Minus för fade:en i slutet, det går alltid bort.

Mycket fina grejer annars!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir sugen på att göra en remix på den här...

hehe...jag kommer nog själv att göra en remix senare. Den känns inte riktigt färdig egentligen men jag var så trött på den att jag tyckte att den fick vara klar men det finns nog lite mer att tillägga kanske...

-EDIT- Kollar lite på stormembranare och preamp för tilfället...ska nog inhandlas så fort jag får råd. Då ska det spelas in vocals så in i....

/Knop

Redigerat av knop3se
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra låt!

Jag förmodar det ska komma in sång på 00:40? Skulle sitta klockrent där iaf... men ju längre låten framskrider desto mindre utrymme verkar det vara för sång? Oavsett, ska bli kul och höra med vocals sen!

Lyssnar för andra gången nu. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...