Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan!

Det Ă€r sĂ„ att jag behöver komma pĂ„ nĂ„got sĂ€tt att skicka midifiler till min Roland synthmodule live, frĂ„n datorn. Jag behöver dĂ€rför ett enkelt program som fungerar till detta. Jag behöver inga avancerande funktioner, att vill mest att det ska va lĂ€ttarbetat, samt att man kan vĂ€lja att den bara spelar in midi Ă„t gĂ„ngen, sĂ„ den inte fortsĂ€tter ner i listan över midifiler. 🙂

Mvh

Niklas

Redigerat av flukather
Annons
Postat

Som jag förstĂ„r sĂ„ ska du ha det som ett slags backing track?.. I sĂ„ fall gör det enkelt för dig sjĂ€lv, mixa ner det till en stereo ljudfil i stĂ€llet.. Skippa krĂ„nglig MIDI 🙂

Postat
  On 2010-09-07 at 04:53 sa hegobald:

Som jag förstĂ„r sĂ„ ska du ha det som ett slags backing track?.. I sĂ„ fall gör det enkelt för dig sjĂ€lv, mixa ner det till en stereo ljudfil i stĂ€llet.. Skippa krĂ„nglig MIDI 🙂

RĂ€tt bökigt att hĂ„lla pĂ„ med ljudfiler till 100+ bakgrunder 😄

Postat

Gjorde detta i helgen med en Atart ST och Cubase 2. đŸ„°

Det Àr ju ingen avancerad grej sÄ prova söka efter gratis midi-sequencers pÄ google kanske.

Postat
  On 2010-09-07 at 07:33 sa hegobald:

Ok.. Kanske SweetMidiPlayer kan varar nÄt för dig dÄ? http://www.ronimusic.com/swmiplmac.htm

Tack för tipset! Dock Ă€r playlist-rutan för liten, sĂ„ man ser bara början till sjĂ€lva vĂ€gen till filen, och det gĂ„r inte att Ă€ndra storleken, eller sĂ„ att den bara ska visa filnamnet... 🙁

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.