Jump to content
Annons

Söka bidrag?


sliverrr

Recommended Posts

Hejsan!

Är någon som har koll på vad det finns för olika bidrag som man kan söka, samt hur man går till väga och var man kan få mer information. Skulle nämligen behöva införskaffa mig ett nytt mixerbord till studion. Just för tillfället så är det en hemmastudio men det finns planer på att skaffa lokal och starta ett företag/förening/studiecirkel av det hela, så någon slags bidrag borde man väl kunna få? Någon som vet ifall man kan få bidrag för studiolokal också eller liknande?

Alla tips och råd uppskattas!

Ha det bäst!

Redigerat av sliverrr
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

Då är det stipendium du ska söka. Du kan låna stipendie boken på bibblan och kolla vad som finns att söka. Ganska bökigt att hitta och söka stipendium men jag känne flera som lyckats. Så lyckatill!

Eller starta en intresseförening, driva den idélt för att få bidrag till föreningen. Man kan också söka sponsring då iofs.

Men du kan ju börja med att söka folk för att starta en studiecirkel fört iofs.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

"Söka bidrag?" Lyft på röven, sosse. Gör nåt själv.

att starta en förening ett företag eller studiecirkel är väl i högsta grad att göra något själv och bidragssystemet är ju till för att nyttjas....

Link to comment
Dela på andra sajter

att starta en förening ett företag eller studiecirkel är väl i högsta grad att göra något själv och bidragssystemet är ju till för att nyttjas....

Så talar den som i hela sitt liv hållits under armarna av staten. Det mest initiativkraftiga sossar som du kan föreställa er är att starta studiecirkel och söka bidrag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så talar den som i hela sitt liv hållits under armarna av staten. Det mest initiativkraftiga sossar som du kan föreställa er är att starta studiecirkel och söka bidrag.

fan va töntig du är. dina kommentarer hjälper ju inte trådskaparen på något sätt alls. iväg och vakta natten

Link to comment
Dela på andra sajter

"Söka bidrag?" Lyft på röven, sosse. Gör nåt själv.

Ta det som humor. Det har ingen dött av.

Ett bra tips till dig som vill ha pengar. Vänd dig till ett studieförbund( Studiefrämjandet, ABF, Medborgarskolan etc.) och säg att du vill hålla i kurser i t.ex mixning eller inspelning. Då får du mer pengar än om du bara har en studiecirkel, dessutom gör du nytta som kursledare.

Bara ett tips

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan!

Är någon som har koll på vad det finns för olika bidrag som man kan söka, samt hur man går till väga och var man kan få mer information. Skulle nämligen behöva införskaffa mig ett nytt mixerbord till studion. Just för tillfället så är det en hemmastudio men det finns planer på att skaffa lokal och starta ett företag/förening/studiecirkel av det hela, så någon slags bidrag borde man väl kunna få? Någon som vet ifall man kan få bidrag för studiolokal också eller liknande?

Alla tips och råd uppskattas!

Ha det bäst!

Mitt tips är att jobba, jobba och jobba, för att sedan jobba lite till. Ger garanterat mer pengar än bidrag/studiecirkelstöd. Så gör iaf. jag när jag behöver fler prylar till studion. Funkar varje gång 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

Så talar den som i hela sitt liv hållits under armarna av staten. Det mest initiativkraftiga sossar som du kan föreställa er är att starta studiecirkel och söka bidrag.

Nu är ju inte jag mer sosse än du är miljöpartist,antar du ligger väldigt långt ut på högerkanten med tanke på dina många bittra uttalanden, men du kan ju inte påstå att det inte är ett initiativ att starta en förening en studiecirkel eller ett företag....

Att söka bidrag för drift eller start är inget skamligt, det gör även många jätteföretag, tidningar och politiska partier trots att de styrs av sådana som liksom du officiellt sett inte gillar bidrag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...