Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan!

Jag är på sökandet efter någon slags inspelningsmikrofon för instrument, Då i detta fall för gitarr + Bas.

Och möjligtvis en mikrofon för sång

Jag letar nämligen efter någon slags mikrofon som ska antingen ha producerats under möjligtvis sena 70 tal, tidiga 80tal till tidiga 90 tal.

Då jag spelar i ett Death metal band, och jag letar efter en mick som kan ge ett råare gammeldagsljud, Alltså behöver den inte hålla världsklass, Medan min prisklass ligger på ca:

Max -:1500 gränsen ungefär, men föredragsvis närmare -:1000

Det behöver inte vara just en mikrofon som är så gammal, Men jag kan bara anta att sådana mikrofoner är utdaterade och att dem moddelerna inte längre produceras

Jag kan inte säga att jag vet särskilt mycket om att spela in, Därför frågar jag om er hjälp, Jag ska börja Musikproduktion på första ring det

här året, så jag har ännu inte fått i mig så mycket kunskap.

Jag undrar om ni erfarna musiker och studioproducenter har något tips eller idé om detta?

Tackar 🙂

/Elle

Redigerat av Mrkhorne
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.