Jump to content
Annons

har "uppgraderat" från PC till Mac...


peterpop

Recommended Posts

...känner mig som bambi på hal is :-).

börjar med att försöka installera ett par vst instrument men blir inte klok på hur "det funkar" i os x (snow l). cubase vill nämligen inte hitta mina installerade instrument, och jag är övertygad om att det beror på mig...:-) problemet är att jag inte riktigt kan felsöka, jag vet inte var instrumenten skall hamna för att cubase ska hitta dem. i windows var det bara att flytta .dll till vstplugin-mappen men i os x är jag lost...:-)

(jag har givetvis betalat för produkterna och följer installationsanvisningarna. hittar heller inga vettiga ledtrådar i manualerna.)

nån som kan förbarma sig över mig och hålla en liten kort utbildning i ämnet..:-)

thanks...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

...känner mig som bambi på hal is :-).

börjar med att försöka installera ett par vst instrument men blir inte klok på hur "det funkar" i os x (snow l). cubase vill nämligen inte hitta mina installerade instrument, och jag är övertygad om att det beror på mig...:-) problemet är att jag inte riktigt kan felsöka, jag vet inte var instrumenten skall hamna för att cubase ska hitta dem. i windows var det bara att flytta .dll till vstplugin-mappen men i os x är jag lost...:-)

(jag har givetvis betalat för produkterna och följer installationsanvisningarna. hittar heller inga vettiga ledtrådar i manualerna.)

nån som kan förbarma sig över mig och hålla en liten kort utbildning i ämnet..:-)

thanks...

Har du installerat dom rätt ska dom ligga i "Macintosh HD" ---> "Bibliotek" ---> "Audio" ---> "Plug-ins" ---> "VST"

Link to comment
Dela på andra sajter

ok - super!

och vad är motsvarande för logic?

"Macintosh HD" ---> "Bibliotek" ---> "Audio" ---> "Plug-ins" ---> "Components" (Components = AU). Logic har sitt egna format som är AU (Audio Unit).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...