peterpop Postat 9 augusti 2010 Postat 9 augusti 2010 ...känner mig som bambi på hal is :-). börjar med att försöka installera ett par vst instrument men blir inte klok på hur "det funkar" i os x (snow l). cubase vill nämligen inte hitta mina installerade instrument, och jag är övertygad om att det beror på mig...:-) problemet är att jag inte riktigt kan felsöka, jag vet inte var instrumenten skall hamna för att cubase ska hitta dem. i windows var det bara att flytta .dll till vstplugin-mappen men i os x är jag lost...:-) (jag har givetvis betalat för produkterna och följer installationsanvisningarna. hittar heller inga vettiga ledtrådar i manualerna.) nån som kan förbarma sig över mig och hålla en liten kort utbildning i ämnet..:-) thanks...
SIRR Postat 9 augusti 2010 Postat 9 augusti 2010 ...känner mig som bambi på hal is :-). börjar med att försöka installera ett par vst instrument men blir inte klok på hur "det funkar" i os x (snow l). cubase vill nämligen inte hitta mina installerade instrument, och jag är övertygad om att det beror på mig...:-) problemet är att jag inte riktigt kan felsöka, jag vet inte var instrumenten skall hamna för att cubase ska hitta dem. i windows var det bara att flytta .dll till vstplugin-mappen men i os x är jag lost...:-) (jag har givetvis betalat för produkterna och följer installationsanvisningarna. hittar heller inga vettiga ledtrådar i manualerna.) nån som kan förbarma sig över mig och hålla en liten kort utbildning i ämnet..:-) thanks... Har du installerat dom rätt ska dom ligga i "Macintosh HD" ---> "Bibliotek" ---> "Audio" ---> "Plug-ins" ---> "VST"
peterpop Postat 9 augusti 2010 Trådstartare Postat 9 augusti 2010 ok - super! och vad är motsvarande för logic?
SIRR Postat 9 augusti 2010 Postat 9 augusti 2010 ok - super! och vad är motsvarande för logic? "Macintosh HD" ---> "Bibliotek" ---> "Audio" ---> "Plug-ins" ---> "Components" (Components = AU). Logic har sitt egna format som är AU (Audio Unit).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.