BobbyBenjaminz Postat 7 augusti 2010 Postat 7 augusti 2010 Har ett gammalt men välljudande ljudsystem till datorn, men har en fråga; Ska nog köpa PreSonus AudioBox USB och den har 2 st utgångar för monitorer. - Kan jag koppla mitt ljudsystem till AudioBoxen? O vilka kablar behöver jag isåfall? Obs! Tänker endast använda 2 st högtalare(front högt.) + Subwoofer. Här är några bilder:
Linus Postat 7 augusti 2010 Postat 7 augusti 2010 Creative MegaWorks 5.1 THX 550... Hur har du kopplat högtalarna idag? Med minitele eller RCA? När det gäller minitele så har center-högtalare och subwoofer en egen ingång, och jag är inte säker på att subbas i L/R-ingångarna går vidare till subwoofern. Till RCA-kontakterna finns ingen separat kanal för subwoofer, och då antar jag att subwoofern skär basregistret själv och skickar resten till satelliterna. Så då rekommenderar jag RCA-ingångarna. Ta en (2x) RCA-kabel och sätt på teleadaptrar i ena änden. Telekontakterna in i ljudkortets Main Out och RCA i högtalarnas Left/Right Front.
BobbyBenjaminz Postat 7 augusti 2010 Trådstartare Postat 7 augusti 2010 Tack för tipset, ska pröva det! En liten fråga bara; är kablar med 2 RCA hanar på ena sidan och med en minitele på den andra - bakåtkompitabla i båda hållen? Kan ingenting om det här. :\
Gilbert Postat 7 augusti 2010 Postat 7 augusti 2010 (redigerat) Creative MegaWorks 5.1 THX 550... Hur har du kopplat högtalarna idag? Med minitele eller RCA? När det gäller minitele så har center-högtalare och subwoofer en egen ingång, och jag är inte säker på att subbas i L/R-ingångarna går vidare till subwoofern. Till RCA-kontakterna finns ingen separat kanal för subwoofer, och då antar jag att subwoofern skär basregistret själv och skickar resten till satelliterna. Så då rekommenderar jag RCA-ingångarna. Ta en (2x) RCA-kabel och sätt på teleadaptrar i ena änden. Telekontakterna in i ljudkortets Main Out och RCA i högtalarnas Left/Right Front. Nu har jag inte så mycket erfarenhet av detta system men jag skulle tro att RCA-kontakterna är utgångarna … I så fall måste man gå via 3,5mm TRS och då troligtvis till "FRONT" men detta borde man kolla upp i manualen. Kabeln BobbyBenjaminz behöver är i vilket fall en 2x TS (L&R) till 3,5mm TRS. Redigerat 7 augusti 2010 av Gilbert
BobbyBenjaminz Postat 7 augusti 2010 Trådstartare Postat 7 augusti 2010 Tack Gilbert! Hjälpte en hel del.. 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.