Haunted-Mansion Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 LÅTNAMN:VSTI TEST ARTIST/GRUPP:Titans of Terror GENRE:vsti test LÅTLÄNGD:3 min KOMPOSITÖR:Chupacabra PRODUCENT:Torsken EV. MEDVERKANDE:torsk som inte snackar! INSPELNINGSÅR:2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 4,6mb STATUS:Låter dom olika instrumenten bra, är det något som e tok fel? Man tappar ju hörandet när man håller på länge. Ni kanske t.o.m har nåra råd hur man kan göra dom bättre. whatever lyssna istället! LÅTLÄNK: http://hem.bredband.net/b336340/VSTI%20TEST.mp3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egghuvud Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 Jovars det låter väl inte så illa. Jag vet inte riktigt vad du är ute efter. Trummorna låter lite bleka i förhållande till resten av musiken. Kanske lite kompressor? Ljudet i allmänhet är lite torrt. Reverb? Pianot eller stråkpianot( hör inte riktigt om det är ett ljud eller om du dubblerat pianot med stråkar) Låter lite GM i mina öron. Det skiljer ofta ut proffsiga inspleningar från lite mer amatör stuket tycker jag. Tricket, om man använder "akustiska ljud" är ju att få det att låta som om det är en riktig pianist som spelar. Det gäller att pilla mycket med nivåer och anslag (velocity) Sedan gäller det att jobba ihop ljuden så att de passar ihop. Att nivåerna är lagom och att de ligger bra till i ljudbilden. Gittaren tex är väl dominant i min smak. Speciellt den distade. Vissa av ljuden krockar lite i ljudbilden så du kanske skall jobba lite med eq också. 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndyPandy Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 Jag tycker att låter helt ok, men tunt och blekt. Vid 0:06 tror man att värsta dundertrummorna ska köra igång, men istället kommer några bleka donk paff donk paff. Även jag tror på reverb och kompressor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djonas Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 Är basen oxå en plugg? 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haunted-Mansion Posted January 20, 2005 Author Share Posted January 20, 2005 Är basen oxå en plugg? 😄 Japp basen e också vsti 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts