Jump to content
Annons

Fender hot rod deville-Isolation box - brandrisk?

Recommended Posts

BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

Hallo!

Hur löser jag detta lättast, min Fender Hot Rod Deville 212 behöver ett litet dämpat rum för att inte störa grannarna vid inspelning, Jag har en jävla massa MDF skivor som jag fick tag på från polarens byggfirma. Roxull är lätt att få tag på då jag har många kontakter inom byggsektorn. Men frågan är, en rörstärkare som står o pumpar i en isobox känns lite riskabelt? är det farligt för förstärkaren? Borde jag köpa en lös topp och bygga enbart högtalaren i en isobox eller?

Jag är jävligt kluven...Någon som lirat med en rörcombo i en isobox utan fara?

Annons
Postat

kan jag använda förstärkaren jag har och montera endast ett högtalarelement i isoboxen, sedan koppla den monterade högtalaren till min combo???

Postat

kan jag använda förstärkaren jag har och montera endast ett högtalarelement i isoboxen, sedan koppla den monterade högtalaren till min combo???

Det borde ta bort överhettningsrisken. Men jag har alltid inbillat mig att högtalarkonens rörelse påverkar rören på ett positivt sätt, och det skulle ju gå förlorat då. Jag har alltid gillat ljudet i combos bättre än med topp + låda. Kan säkert vara inbillning...

Det kan ju även vara så att man "slipper" lite rörskrammel om man gör som du tänkte. Jag har i alla fall upplevt att topp + låda ger sämre sustain än en combo. Och att sustainen blir mycket sämre om man står med gitarren i ett annat rum än combon har jag bevisat i ett test jag la ut här förut.

https://www.studio.se/index.php?app=downloads&showfile=8538

Jag spelar oxå på eb Fender Hot Rod...

Postat

Alright..

Men..faen...det är de där med brandrisken man är kinkig över...

Inte så kul om man börjar överhetta skiten...

Får nog fan bli som så att jag monterar in två högtalare i boxen istället och drar en kabel till förstärkaren,d et kan ju inte va nån större skillnad....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.