Jump to content
Annons

Fender hot rod deville-Isolation box - brandrisk?

Recommended Posts

BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

Hallo!

Hur löser jag detta lÀttast, min Fender Hot Rod Deville 212 behöver ett litet dÀmpat rum för att inte störa grannarna vid inspelning, Jag har en jÀvla massa MDF skivor som jag fick tag pÄ frÄn polarens byggfirma. Roxull Àr lÀtt att fÄ tag pÄ dÄ jag har mÄnga kontakter inom byggsektorn. Men frÄgan Àr, en rörstÀrkare som stÄr o pumpar i en isobox kÀnns lite riskabelt? Àr det farligt för förstÀrkaren? Borde jag köpa en lös topp och bygga enbart högtalaren i en isobox eller?

Jag Àr jÀvligt kluven...NÄgon som lirat med en rörcombo i en isobox utan fara?

Annons
Postat

kan jag anvÀnda förstÀrkaren jag har och montera endast ett högtalarelement i isoboxen, sedan koppla den monterade högtalaren till min combo???

Postat

kan jag anvÀnda förstÀrkaren jag har och montera endast ett högtalarelement i isoboxen, sedan koppla den monterade högtalaren till min combo???

Det borde ta bort överhettningsrisken. Men jag har alltid inbillat mig att högtalarkonens rörelse pÄverkar rören pÄ ett positivt sÀtt, och det skulle ju gÄ förlorat dÄ. Jag har alltid gillat ljudet i combos bÀttre Àn med topp + lÄda. Kan sÀkert vara inbillning...

Det kan ju Àven vara sÄ att man "slipper" lite rörskrammel om man gör som du tÀnkte. Jag har i alla fall upplevt att topp + lÄda ger sÀmre sustain Àn en combo. Och att sustainen blir mycket sÀmre om man stÄr med gitarren i ett annat rum Àn combon har jag bevisat i ett test jag la ut hÀr förut.

https://www.studio.se/index.php?app=downloads&showfile=8538

Jag spelar oxÄ pÄ eb Fender Hot Rod...

Postat

Alright..

Men..faen...det Àr de dÀr med brandrisken man Àr kinkig över...

Inte sÄ kul om man börjar överhetta skiten...

FÄr nog fan bli som sÄ att jag monterar in tvÄ högtalare i boxen istÀllet och drar en kabel till förstÀrkaren,d et kan ju inte va nÄn större skillnad....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.