Jump to content
Annons

Koppla in stagepiano till logic med midikablar


johangustav

Recommended Posts

Som rubrik lyder så vill jag koppla in ett typ stagepiano med ett midiinterface, dvs. en in och out som går till en USB som i sin tur går in i datorn. Viktigt är att jag vill få in pianots ljud i datorn, alltså jag vill inte ladda ett ljud från logic till pianot. Sitter med Logic 9 för övrigt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Med MIDI kan du styra instrument med ditt stagepiano, antingen Logicinstrument eller tillbaka med midikabel till pianot.

Men för att få in själva ljudet från ditt piano till datorn räcker inte MIDI-kabel.

Du behöver även ljudkablar från pianot till ditt ljudkort och sedan spelar du in på audiospår i Logic.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med MIDI kan du styra instrument med ditt stagepiano, antingen Logicinstrument eller tillbaka med midikabel till pianot.

Men för att få in själva ljudet från ditt piano till datorn räcker inte MIDI-kabel.

Du behöver även ljudkablar från pianot till ditt ljudkort och sedan spelar du in på audiospår i Logic.

Ljudkablar - vilka sorts, telekablar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det funkar, men vi får en jävla massa brus...Det finns ingen stereo out heller, det finns bara mono, alltså L eller R, ska man använda två kablar då? Eller vad orsakar bruset?

EDIT: Funkade med två kablar, blir dock en massa brus och ljudet liksom försvinner lite från höger hörlur, vet inte om det är kablarna det är glapp i eller inte

Redigerat av johangustav
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...