Jump to content
Annons

Problem med EMU 1820


B4mse

Recommended Posts

Hej.

Mitt EMU 1820 som nu fungerat i över 5 år, har ev givit med sig. Nu kan jag inte installera om det. jag fick blurscreen 2 ggr och tror att det är kopplat till ljudkortet.

Nu har jag tagit ut det ur datorn, avinstallerat allt som har med EMU 1820 att göra tror jag, och njag ska installera om det kommer det bara upp: "Setup is unable to detect a supported product on your system"

Men när jag tittar på baksidan av ljudkortet som man sätter i daotn, så lyser det fortfarande rött ifrån ADAT porten, så ström är det till kortet. Men den externa boxen får jag inget liv i så att säga.

Skulle uppskatta väldigt mycket om någon har något tips som kan hjälpa till att lösa det här. Någon som varit med om liknande? Eller är det så att det gått i graven?

Tacksam för hjälp!

// MVH Tommy

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här är inget supertrick men prova med att sätta kortet i en annan port. (det kan ju vara fel på porten...?). Finns det inga andra lediga kortplatser så gör en annan plats ledig genom att temporärt ta bort ex nätverkskortet.

Fungerar strömförsörjningen till kortet? Byt inkoppling och kolla...

Hoppas något hjälper.

K

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om jag inte sett något liknande felmeddelande, när jag efter en flytt glömde trycka i 'nätverkskabeln' ut till den externa låddan?

Kanske bara kabeln som gett sig? Fast bluescreen har jag lite svårt att tro att det kan orsaka...

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om jag inte sett något liknande felmeddelande...

Njae, jag kom nog ihåg lite fel. Jag provade dra ur kabeln och starta upp, och det var patchmixern som slängde upp nåt meddelande i stil med 'no supported hardware found'.

Och själva ljudkortet i datorn borde väl gå att installera utan den externa boxen? Döm dock inte ut kortet förrän du vet var felet ligger. Det kanske istället är moderkortet som börjat spöka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...