Jump to content
Annons

Fire Studio Project


Mojomagic

Recommended Posts

Funderar på att skaffa detta ljudkort eftersom det har inbyggda a/d d/a omvandlare om jag förstått rätt.Jag

vill kunna mixa med externmixer och effekter.Någon som har erfarenhet av detta ljudkort?hur det funkar det att mixa med analogt?

Jag har nu en Firepod(Presonus)men den verkar bara ha analogt till digitalt omvandling.

/Mojomagic

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vet inte riktigt om jag förstår vad du menar, men i princip alla ljudkort har väl inbyggda AD/DA omvandlare?

Tittar man på Firebod har den ju iaf 8 st analoga utgångar vilket innebär att den måste ha en DA omvandlare?

Eller missförstår jag? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte riktigt själv vad jag menar,men enligt Firepod info så står det endast analog to digital converter.

På Fire Studio P står det a/d converter och d/a converter.

kan du koppla ditt ljudkort till analog förstärkare å högtalare å höra ljud så har den d/a

Link to comment
Dela på andra sajter

Beskriv istället vad du vill åstadkomma då, så kan vi nog hjälpa dig att komma på vad det är du menar. ;-)

Men annars är det som ovanstående talare säger:

Kan du spela upp ljud om du kopplar (via analoga portar) in en förstärkare och högtalare har du en D/A omvandlare.

Kan du spela in ljud (från analog signal) in i datorn har du en A/D omvandlare.

Har någonsin funnits ett ljudkort som inte haft både A/D - D/A omvandlare!?

Sulle isåfall vara ett rent SamplePlayback kort utan inspelningsmöjligheter.

Om det är detta kort du har så har du ju fullt med Outputs på baksidan som ju bara är att koppla in i en mixer.

Redigerat av DiMoose
Link to comment
Dela på andra sajter

OK,tack den där sista länken är en senare version av Firepod.Jag skall testa o koppla en analog förstärkare till ljudkortet.

Jag e nybörjare och jag har bara spelat in analogt till digitalt men vill även mixa/mastra analogt.Jag vill bara ha Cubase till redigering.

Men det är nog som ni säger att det är både a/d plus d/a i ljudkortet.Som nybörjare är det ju en hel vetenskap med att koppla kablar o förstå sig

på hur allt fungerar.

/Mojo

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar att jag vill mixa/mastra utanför datorn helt enkelt.Inte för att jag tror det blir bättre(har hört riktigt bra inspelningar

som enbart är gjorda i dator)men jag gillar hårdvara,det är en samlar grej och nostalgi för mig,helt enkelt roligare och mer på riktigt.

Folk gillar gamla bilar fast nya bilar är bättre!Jag gillar dyra vinyl skivor framför att ladda ner min skivsamling från internet.It´s my Hobby.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...