Jump to content
Annons

Recommended Posts

adamin (oregistrerad)
Postat

Hej, jag vill köpa mickar från TV jones men vet inte riktigt hur jag ska betala. Jag har inte tillgång till kreditkort då jag är 17 bast och undrar vad det finns för andra val?

Annons
Postat

Kredit eller betalkort är nog det som är bäst på alla sätt. Kortutgivaren tar ju en garanti för att om firman inte skickar grejorna så kan du reklamera och slipper betala.

I brist på det får du kolla hos din bank. Antingen kan man göra en överföring direkt till firmans bank. Eller använda check, fortfarande mycket vanligt i USA. Du köper en check i banken på rätt belopp och skickar i posten till firman. Det kallas för cashiers check på engelska.

Glöm inte att det brukar kosta en del pengar med frakt och försäkring och de kostnaderna skall ju vara med i beloppet du skickar över.

Och sen kommer du nästan helt säkert få betala tull (några procent) och moms (25%) och tullavgift (några hundralappar) när grejerna kommer till Sverige. Då och då slinker paket igenom tullen och man kan klara sig, men se det i såna fall som en bonus.

// Gunnar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.