Jump to content
Annons

Reason 4 minne

Recommended Posts

Magoo (oregistrerad)
Postat

Varför räcker inte minnet till när jag kör Reason 4 ??

Jag får upp "Out of memory"

Kör en pc med 4gb minne, är det någon inställning som måste göras ????

#Magoo

Annons
Postat

Windows XP/Vista/7?

Använder du virtuellt minne i Windows? Och låter du Windows styra över storleken eller har du satt en mängd manuellt?

Magoo (oregistrerad)
Postat
  Linus sa:
Windows XP/Vista/7?

Använder du virtuellt minne i Windows? Och låter du Windows styra över storleken eller har du satt en mängd manuellt?

Jag kör Vista och jag har provat ställa in manullt minnet och auto ingen skillnad.

De kan ju inte vara så att man måste ha 8-16gb minne ???

Magoo (oregistrerad)
Postat
  Magoo sa:
Jag kör Vista och jag har provat ställa in manullt minnet och auto ingen skillnad.

De kan ju inte vara så att man måste ha 8-16gb minne ???

Vill bara tillägga att mina RNS filer är mellan 2,5-3,5mb.

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

RNS kan ju använda sig av refills som tar plats i minnet. Kör du mycket samplingar?

Kan du spela demolåtarna?

Redigerat av drloop
Magoo (oregistrerad)
Postat
  drloop sa:
RNS kan ju använda sig av refills som tar plats i minnet. Kör du mycket samplingar?

Kan du spela demolåtarna?

Jag kör nästan bara samplingar och ja de funkar att spela upp bara jag inte får "Out of memory"

Måst ja gradera upp minnet igen eller ???

drloop (oregistrerad)
Postat

Nåt konstigt är det. Jag kör Reason Pianos, Reason Drumkit 2 samt Reason Electric Bass refill på en låt och får inte slut på minnet.

Kör du extremt stora bibliotek och samplingar?

Postat (redigerat)

Låter galet konstigt. Jag kör upp till 35 spår på vissa av mina låtar och då är det pianos, drumkit, bass och en sjujäkla massa annat som tuggar samtidigt. Iofs kan det bli "The computer is to slow to play this" eller något ibland men det är sällsynt.

Kör du en himla massa andra program samtidigt som du meckar i Reason?

[edit]

Jag har 2 gig minne.

Redigerat av Lassebasse
Magoo (oregistrerad)
Postat
  Lassebasse sa:
Låter galet konstigt. Jag kör upp till 35 spår på vissa av mina låtar och då är det pianos, drumkit, bass och en sjujäkla massa annat som tuggar samtidigt. Iofs kan det bli "The computer is to slow to play this" eller något ibland men det är sällsynt.

Kör du en himla massa andra program samtidigt som du meckar i Reason?

[edit]

Jag har 2 gig minne.

Inga andra program mer än Reason

Jag kanske har för stora ljudbibliotek, skall prova ändra detta

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.