Jump to content
Annons

Pre-listening funkar ej för DJ:ing


DanceMannen

Recommended Posts

Hej

Jag har försökt att få "förlyssningen" (cue) att fungera i Live 8 Lite. Jag har ett ljudkort med separata utgångar och har fått fram ikonerna med hörlurar i programmet. Problemet är att jag inte får något ljud i lurarna när jag sänker master, men har hörlurarna inkopplade. Kolla bifogade bilder så förstår ni vad jag menar.

Någon som har nått förslag på vad som kan vara fel? Jag har ju onekligen signal på hörlurarna (cue).

-

-

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hur har du routat Cue-utgångarna och Main-utgångarna då? Hörlursuttaget på ljudkort är ofta bundet till Output 1-2, så du måste koppla Cue till Output 1-2 och högtalarna till Output 3-4 (och såklart göra samma koppling med sladdarna) om det ska fungera. Så har jag gjort iallafall...

EDIT: På bilderna har du ju routat Cue till 7-8. Är hörlurarna inkopplade till utgång 7-8 på ljudkortet också?

Redigerat av jarlo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur har du routat Cue-utgångarna och Main-utgångarna då? Hörlursuttaget på ljudkort är ofta bundet till Output 1-2, så du måste koppla Cue till Output 1-2 och högtalarna till Output 3-4 (och såklart göra samma koppling med sladdarna) om det ska fungera. Så har jag gjort iallafall...

EDIT: På bilderna har du ju routat Cue till 7-8. Är hörlurarna inkopplade till utgång 7-8 på ljudkortet också?

Hej

Tack för svar.

Kör Main out på 1/2 från kortet. Utgångarna är markerade med "Main Out" tydligt, så borde ju vara det? Eller spelar det ingen roll?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tack för svar.

Kör Main out på 1/2 från kortet. Utgångarna är markerade med "Main Out" tydligt, så borde ju vara det? Eller spelar det ingen roll?

Frågan är ju om du kopplat in hörlurarna på ljudkortets utgångar 7-8? Annars kommer du inte höra nåt i hörlurarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är ju om du kopplat in hörlurarna på ljudkortets utgångar 7-8? Annars kommer du inte höra nåt i hörlurarna...

Så här ser det ut just nu.

-

Link to comment
Dela på andra sajter

är det inte antingen två mono ut eller en stereo ut som gäller?

borde inte de två gula till höger vara urklickade dvs icke gula?

edit: sorry, glöm vad jag skrev. står ju klart och tydligt att det är och / eller...

Redigerat av k.man
Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar ju som du har gjort rätt vad jag ser.

Men skulle i alla fall se vad som händer om utgång 1/2 gick till lurarna och t ex 7/8 till monitorerna. Vilka utgångar som går till monitorerna borde inte ha någon betydelse. Kan ju vara så att ljudkortet har en dedikerad volymkontroll till 1/2 förstås.

//Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar ju som du har gjort rätt vad jag ser.

Men skulle i alla fall se vad som händer om utgång 1/2 gick till lurarna och t ex 7/8 till monitorerna. Vilka utgångar som går till monitorerna borde inte ha någon betydelse. Kan ju vara så att ljudkortet har en dedikerad volymkontroll till 1/2 förstås.

//Johan

Kanske en jäkligt korkad fråga men ändå..

Byta plats på kablarna så att main out går från 7-8?

-

Jag kompletterar med lite fler bilder. Blir inte klok på detta....

-

Något förslag? Uppenbarligen så gör jag nått fel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske en jäkligt korkad fråga men ändå..

Byta plats på kablarna så att main out går från 7-8?

-

Jag kompletterar med lite fler bilder. Blir inte klok på detta....

-

Något förslag? Uppenbarligen så gör jag nått fel...

Vad händer om du sätter Master Out i Live till 7-8 istället för 1-2? Om du inte hör något ljud i lurarna då så måste det vara nåt knas med routingen utanför Live.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...