Jump to content
Annons

Någon som vill mixxa min låt?


cta

Recommended Posts

Hej

Jag söker någon som kan mixxa min låt. Själv har jag ingen alls erfarenhet av det samtidigt har jag inte heller några monitorer och kommer inte heller köpa ett par förens nästa år.

Tyvärr vet jag inte om jag kan betala för jobbet. Möjligtvis. Om ni vill kan ni ta och lyssna igenom min låt. Den finner ni här: https://www.studio.se/index.php?autocom=d...p;showfile=9308

Finns det någon potential att mixxa låten, är den bra nog? Annars vill jag också tillägga att arrangemanget på låten är helt annorlund nu. (länken är gammal)

Låten har jag gjort i fruitloops. Det vore bra om ni hade mina synthar och samples. Om det är så att du inte har dem kan jag skicka dem. Jag vet ingentin om att mixxa stort sett presic som jag sa tidigare därför vet jag inte riktigt vilket format jag ska skicka min låt i. Men jag antar att du kan! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Låten har jag gjort i fruitloops. Det vore bra om ni hade mina synthar och samples. Om det är så att du inte har dem kan jag skicka dem.
Om du skickar iväg en låt för mixning, sänd inga Fruityloops-filer.

Spara ut din låt från början till slut med varje instrument i separata ljudfiler t ex wav eller aiff.

Det här är så viktigt att jag tar det igen; är det t ex 30 instrumentkanaler så sparar du 30 ljudfiler, en ljudfil för varje instrument.

Därmed kan mixaren använda vilka program/vilka mixerbord den vill.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Lyssnade på låten, och även om det inte är sådan musik som jag brukar få till mig för att mixa så kan jag ändå uttala mig. Ljudmässigt så är det inga problem att mixa den. Det va inte mycket som hände och skulle gå relativt fort. Men...låtmässigt så skulle jag nog tycka att det behövdes mer variation och kanske andra val av ljud, speciellt kicken tyckte jag inte kändes 100% med resten av ljuden. Hur mycket jag än skulle sitta och mixa det där så skulle det inte nå hela vägen. Men variationen är viktigare så att låten håller intresset uppe. Visst kan man göra lite småknep för att skapa varitaion i ljudet vid mixen, men det är bara en krydda, låten måste vara där innan. Försök tänka toppar och dalar i musiken, nu håller du dig rätt jämnt hela vägen.

Sedan om du vill att jag ska mixa det så ger jag alltid bort en första mix gratis, så det kan du ju utnyttja om du är intresserad hur det skulle bli om jag gav mig på den.

Ang vad man skickar i så är det upp till mixningsteknikern. JAg har som standard 24bit 44,1Khz som minimum. Om du har högre samlerate så är det ingen idé att du konverterar ner till 44,1 då detta görs senare i mastringen.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Anders

Okej, tar till mig kritiken. Jag har faktiskt fått samma kritik som dig ett par gånger. Antar att jag för klurra lite mer på dalarna i låten likaså varier mellan flera melodier. Hör väl av mig om ett par veckor i så fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
snälla skriv bara mixa inte mixxa(A)

Jag tycker det är bra att han stavar mixxa med 2 x.

Redigerat av Hägglund
Link to comment
Dela på andra sajter

För er som vill testa mixa min låt gratis lägger jag upp wav-filerna här, vill höra lite hur det blir. Samtidigt kommer jag förbättra arrangemanget lite med en anan melodi bland annat. MEN som Gizmozis sa, det finns inte så mycket potential i låte eftersom det är samma melodi hela tiden likaså inga toppar och dalar. Detta har jag förstås också tänkte på.

Länk: http://www.megaupload.com/?d=CSYOQO08

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...