Cobber Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 (redigerat) Hej allihop! Jag skulle vilja komma i kontakt med ett (bra) band som behöver hjÀlp med mix av en eller ett par lÄtar. Kraven jag stÀller för att göra denna gratis mix Àr att det Àr vÀlinspelat material, bra framfört, och sÄ vidare. Materialet ska helst vara "riktiga" instrument, dvs multikanals truminspelning, riktiga gitarrförstÀrkare och allt det dÀr. Musiken förslagsvis frÄn pop till hÄrdare rock. PÄ nedan adresser finns lÄtar som jag mixat tidigare, ett eller tvÄ Är tillbaka i tiden. www.myspace.com/belladebosco www.myspace.com/thelovesweden SÄ, hör av er sÄ ser vi om vi kan fÄ till ett samarbete! Redigerat 1 maj 2010 av Cobber
HÀgglund (oregistrerad) Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 FÄr bandet stÀlla kravet att det inte fÄr lÄta sÄ dÀr luddigt och odefinierat som dina myspace-lÀnkar lÄter?
Cobber Postat 1 maj 2010 TrÄdstartare Postat 1 maj 2010 FÄr bandet stÀlla kravet att det inte fÄr lÄta sÄ dÀr luddigt och odefinierat som dina myspace-lÀnkar lÄter? Myspace Àr ju alltid Myspace... Kvaliteten Àr ju alltid ett problem dÀr. Och sjÀlvklart ska bandet komma med synpunkter. Anledningen till att jag vill mixa Àr för att utvecklas. Och dÄ vill jag ha all feedback jag kan fÄ!
HÀgglund (oregistrerad) Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Myspace Àr ju alltid Myspace... Kvaliteten Àr ju alltid ett problem dÀr. Och sjÀlvklart ska bandet komma med synpunkter. Anledningen till att jag vill mixa Àr för att utvecklas. Och dÄ vill jag ha all feedback jag kan fÄ! Det finns faktiskt myspace-lÀnkar som lÄter proffsigt sÄ det dÀr snacket köper jag inte.
Cobber Postat 1 maj 2010 TrÄdstartare Postat 1 maj 2010 Det finns faktiskt myspace-lÀnkar som lÄter proffsigt sÄ det dÀr snacket köper jag inte. HÀr kan du lyssna pÄ lite bÀttre kvalitet. Och, jag har ju inte tvingat dig att skicka material till mig för mix. Jag gör mitt bÀsta, jag gör det gratis, jag gör det för att utvecklas. Du var dock inte till mycket hjÀlp eller ens sÀrskilt trevlig att diskutera med. Nu tror jag jag vet varför jag inte brukar hÀnga pÄ det hÀr forumet... http://www.facebook.com/pages/Bella-deBosc...41411226?ref=ts
HĂ€gglund (oregistrerad) Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 (redigerat) Det var inte menat att vara otrevlig. Men jag reagerade pĂ„ att du startar en trĂ„d dĂ€r du riktar dig till professionella musiker och du stĂ€ller höga krav pĂ„ deras kompetens. I gengĂ€ld fĂ„r dom en Kalle-Anka mix av dig om man utgĂ„r frĂ„n dina exempel och det kĂ€nns vĂ€ldigt egoistiskt och respektlöst frĂ„n dig. Om du nu stĂ€ller höga krav pĂ„ musikerna sĂ„ har dom vĂ€l rĂ€tt att förvĂ€nta sig lite bĂ€ttre standard pĂ„ mixen ocksĂ„ eller Ă€r jag helt ute och cyklar nu? Hade du sĂ€nkt kraven sĂ„ hade jag inte ifrĂ„gasatt din kompetens. đ Redigerat 1 maj 2010 av HĂ€gglund
crillemannen Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Det var inte menat att vara otrevlig.Men jag reagerade pÄ att du startar en trÄd dÀr du riktar dig till professionella musiker och du stÀller höga krav pÄ deras kompetens. I gengÀld fÄr dom en Kalle-Anka mix av dig om man utgÄr frÄn dina exempel och det kÀnns vÀldigt egoistiskt och respektlöst frÄn dig. Om du nu stÀller höga krav pÄ musikerna sÄ har dom vÀl rÀtt att förvÀnta sig lite bÀttre standard pÄ mixen ocksÄ eller Àr jag helt ute och cyklar nu? Kom igen nu!!! LÀgg ner. Har du som praxis att vara besserwisser och otrevlig??
Cobber Postat 1 maj 2010 TrÄdstartare Postat 1 maj 2010 Det var inte menat att vara otrevlig.Men jag reagerade pÄ att du startar en trÄd dÀr du riktar dig till professionella musiker och du stÀller höga krav pÄ deras kompetens. I gengÀld fÄr dom en Kalle-Anka mix av dig om man utgÄr frÄn dina exempel och det kÀnns vÀldigt egoistiskt och respektlöst frÄn dig. Om du nu stÀller höga krav pÄ musikerna sÄ har dom vÀl rÀtt att förvÀnta sig lite bÀttre standard pÄ mixen ocksÄ eller Àr jag helt ute och cyklar nu? Jisses. Du förstÄr verkligen inte syftet? Kalle Anka-mix o Kalle Anka-mix. Gratis Àr gott. Kraven jag stÀllde var inte orimliga. Och för att du ska va nöjd, sÄ Àr mina krav sÄ stora pÄ musiker som du tycker att mina mixar lÄter. SÄ, för att du ska lÀmna den hÀr trÄden till ett bÀttre öde Àndrar jag mina villkor: Jag söker nu ett band som lÄter Kalle Anka för att göra ytterligare en av mina Kalle Anka-mixar. Men, denna gÄng ska jag försöka göra den lite bÀttre och fÄ den att lÄta Mimmi Anka.
Cobber Postat 1 maj 2010 TrÄdstartare Postat 1 maj 2010 Kom igen nu!!! LÀgg ner. Har du som praxis att vara besserwisser och otrevlig?? Tack, en vettig mÀnniska! VÀlkommen! ;-)
HĂ€gglund (oregistrerad) Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Kom igen nu!!! LĂ€gg ner. Har du som praxis att vara besserwisser och otrevlig?? Inte alls! Kompetenskraven ska vara ömsesidiga bara. đ Det ska inte bara vara krav Ă„t ena hĂ„llet om vi ska ha en demokratiskt branch. Musiker ska inte behöva prostituera sig för vad som helst.
crillemannen Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Jisses. Du förstÄr verkligen inte syftet? Kalle Anka-mix o Kalle Anka-mix. Gratis Àr gott. Kraven jag stÀllde var inte orimliga. Och för att du ska va nöjd, sÄ Àr mina krav sÄ stora pÄ musiker som du tycker att mina mixar lÄter. SÄ, för att du ska lÀmna den hÀr trÄden till ett bÀttre öde Àndrar jag mina villkor: Jag söker nu ett band som lÄter Kalle Anka för att göra ytterligare en av mina Kalle Anka-mixar. Men, denna gÄng ska jag försöka göra den lite bÀttre och fÄ den att lÄta Mimmi Anka. det Àr ingen ide att brÄka med den nöten. Han kan mycket av det teoretiska men verkar helt avsakna det praktiska, med tanke pÄ vissa uttalanden och att man aldrig hört nÄgot han producerat. Hoppas en moderator kan varna honom för det enda han gör i princip Àr att sprida dÄlig stÀmning pÄ detta forumet.
HĂ€gglund (oregistrerad) Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 http://www.myspace.com/sherylcrow HĂ€r kan du lyssna pĂ„ lĂ€nkar dĂ€r man hör att mixen hĂ„ller bra standard. đ Jag Ă€r inte alls sur pĂ„ dig utan jag ifrĂ„gasĂ€tter bara ditt sĂ€tt att lĂ€gga upp det hĂ€r pĂ„. đ
Cobber Postat 1 maj 2010 TrĂ„dstartare Postat 1 maj 2010 Det var inte menat att vara otrevlig.Men jag reagerade pĂ„ att du startar en trĂ„d dĂ€r du riktar dig till professionella musiker och du stĂ€ller höga krav pĂ„ deras kompetens. I gengĂ€ld fĂ„r dom en Kalle-Anka mix av dig om man utgĂ„r frĂ„n dina exempel och det kĂ€nns vĂ€ldigt egoistiskt och respektlöst frĂ„n dig. Om du nu stĂ€ller höga krav pĂ„ musikerna sĂ„ har dom vĂ€l rĂ€tt att förvĂ€nta sig lite bĂ€ttre standard pĂ„ mixen ocksĂ„ eller Ă€r jag helt ute och cyklar nu? Hade du sĂ€nkt kraven sĂ„ hade jag inte ifrĂ„gasatt din kompetens. đ Och nĂ€r du nu redigerat ditt inlĂ€gg mĂ„ste jag kommentera igen. Du jĂ€mför alltsĂ„ mina gratistjĂ€nster med en kommersiell, svindyr mix, mixad av en ljudtekniker med den erfarenhet och kunskap han tar betalt för? I sĂ„ fall sĂ€ger det mer om dig Ă€n mig...
Cobber Postat 1 maj 2010 TrÄdstartare Postat 1 maj 2010 det Àr ingen ide att brÄka med den nöten. Han kan mycket av det teoretiska men verkar helt avsakna det praktiska, med tanke pÄ vissa uttalanden och att man aldrig hört nÄgot han producerat. Hoppas en moderator kan varna honom för det enda han gör i princip Àr att sprida dÄlig stÀmning pÄ detta forumet. Aaaah, ok, tack för dina ord! Det kÀnner man ju efter 2 sekunder hÀr. Hoppas pÄ lite trevligare folk dÄ och ignorerar resten.
HÀgglund (oregistrerad) Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Och nÀr du nu redigerat ditt inlÀgg mÄste jag kommentera igen. Du jÀmför alltsÄ mina gratistjÀnster med en kommersiell, svindyr mix, mixad av en ljudtekniker med den erfarenhet och kunskap han tar betalt för? I sÄ fall sÀger det mer om dig Àn mig... Eftersom du söker fullblodsproffs till musiker sÄ Àr det sjÀlvklart att jag jÀmför dig med proffsproducenter. Vad trodde du?
HĂ€gglund (oregistrerad) Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 (redigerat) Aaaah, ok, tack för dina ord! Det kĂ€nner man ju efter 2 sekunder hĂ€r. Hoppas pĂ„ lite trevligare folk dĂ„ och ignorerar resten. Jag ska lĂ€mna din trĂ„d och önskar dig Ă€ndĂ„ lycka till pĂ„ vĂ€gen. Jag försökte vara saklig och ifrĂ„gasĂ€tter inte dig som person utan bara ditt sĂ€tt att stĂ€lla krav i förhĂ„llande till din egen kompetens. Ha det bra đ /HĂ€gglund Redigerat 1 maj 2010 av HĂ€gglund
Cobber Postat 1 maj 2010 TrÄdstartare Postat 1 maj 2010 Eftersom du söker fullblodsproffs till musiker sÄ Àr det sjÀlvklart att jag jÀmför dig med proffsproducenter. Vad trodde du? Har jag sökt fullblodsproffs? Jag frÄgar efter vÀlinspelat material, av ett (bra) band. Sen satte DU standarden till fullblodsproffs. Jag gillar replokalsinspelningar, men det ska va tajt, separerat osv. Enough said. Nu kommenterar jag inte ett enda inlÀgg till signerat dig, man blir ganska fort mÀtt pÄ dig och dina Äsikter. Tack o hej!
Cobber Postat 1 maj 2010 TrÄdstartare Postat 1 maj 2010 Moderator: Ta bort den hÀr trÄden, tack. Jag börjar om och hoppas bli lÀmnad ifred...
crillemannen Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Du kan alltid kontakta band pĂ„ myspace. Dock kanske det Ă€r svĂ„rt att fĂ„ tag i redan inspelat material, men annars Ă€r det ett bra sett att skaffa jobb đ
HÀgglund (oregistrerad) Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Moderator: Ta bort den hÀr trÄden, tack. Jag börjar om och hoppas bli lÀmnad ifred... JÀttetrist att det inte ska gÄ att ifrÄgsÀtta saker utan att det ska tas som pÄhopp.
crillemannen Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 JĂ€ttetrist att det inte ska gĂ„ att ifrĂ„gsĂ€tta saker utan att det ska tas som pĂ„hopp. Ărligt talat sĂ„ formulerar du dig oftast pĚett sĂ„dant sĂ€tt, som inte gĂ„r att tolka pĂ„ nĂ„got annat sĂ€tt. SĂ„ den situationen fĂ„r du nog stĂ„ för att du uppbringar.
Cobber Postat 1 maj 2010 TrĂ„dstartare Postat 1 maj 2010 Du kan alltid kontakta band pĂ„ myspace. Dock kanske det Ă€r svĂ„rt att fĂ„ tag i redan inspelat material, men annars Ă€r det ett bra sett att skaffa jobb đ Tack igen, Crillemannen. Ska kolla runt lite dĂ€r och se om jag hittar nĂ„t band som faller mig i smaken, sĂ„ kan man ju som du sĂ€ger kontakta dem och frĂ„ga om de vill ha nĂ„n lĂ„t mixad. Mycket bra! :-)
HĂ€gglund (oregistrerad) Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Ărligt talat sĂ„ formulerar du dig oftast pĚett sĂ„dant sĂ€tt, som inte gĂ„r att tolka pĂ„ nĂ„got annat sĂ€tt. SĂ„ den situationen fĂ„r du nog stĂ„ för att du uppbringar. Hans nya trĂ„d ser dĂ€remot mer demokratisk ut. đ
bassman Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Det var inte menat att vara otrevlig.Men jag reagerade pĂ„ att du startar en trĂ„d dĂ€r du riktar dig till professionella musiker och du stĂ€ller höga krav pĂ„ deras kompetens. I gengĂ€ld fĂ„r dom en Kalle-Anka mix av dig om man utgĂ„r frĂ„n dina exempel och det kĂ€nns vĂ€ldigt egoistiskt och respektlöst frĂ„n dig. Om du nu stĂ€ller höga krav pĂ„ musikerna sĂ„ har dom vĂ€l rĂ€tt att förvĂ€nta sig lite bĂ€ttre standard pĂ„ mixen ocksĂ„ eller Ă€r jag helt ute och cyklar nu? Hade du sĂ€nkt kraven sĂ„ hade jag inte ifrĂ„gasatt din kompetens. đ Nu vet jag inte mycket om dig som person eller din kompetens, men mitt rĂ„d till dig Ă€r Ă€ndĂ„ att ta ett djupt andetag och tĂ€nka efter en extra gĂ„ng innan du svarar i varje trĂ„d hĂ€r pĂ„ forumet och fundera pĂ„ hur du formulerar dig nĂ€r du vĂ€l skriver. Jag ifrĂ„gasĂ€tter inte din ambition att vara trevlig eller otrevlig, men faktum Ă€r att vĂ€ldigt mĂ„nga blir provocerade eller tar illa vid sig nĂ€r du skriver mĂ„nga av dina svar. Om man inte Ă€r intresserad av att hjĂ€lpa frĂ„gestĂ€llaren Ă€r det faktiskt möjligt att lĂ„ta bli att svara. Men det kanske Ă€r svĂ„rt om man aspirerar pĂ„ att göra flest inlĂ€gg pĂ„ kortast tid.
HÀgglund (oregistrerad) Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Nu vet jag inte mycket om dig som person eller din kompetens, men mitt rÄd till dig Àr ÀndÄ att ta ett djupt andetag och tÀnka efter en extra gÄng innan du svarar i varje trÄd hÀr pÄ forumet och fundera pÄ hur du formulerar dig nÀr du vÀl skriver. Jag ifrÄgasÀtter inte din ambition att vara trevlig eller otrevlig, men faktum Àr att vÀldigt mÄnga blir provocerade eller tar illa vid sig nÀr du skriver mÄnga av dina svar. Om man inte Àr intresserad av att hjÀlpa frÄgestÀllaren Àr det faktiskt möjligt att lÄta bli att svara. Men det kanske Àr svÄrt om man aspirerar pÄ att göra flest inlÀgg pÄ kortast tid. Jag stÄr för det jag ifrÄgasatte. Sen vad dina spekulationer bestÄr av det fÄr du utreda sjÀlv.
bassman Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Jag stÄr för det jag ifrÄgasatte. Sen vad dina spekulationer bestÄr av det fÄr du utreda sjÀlv. Jag ifrÄgasÀtter inte dina ifrÄgasÀttningar. Det jag funderar över Àr mest hur saker formuleras och varför de alltid tvunget mÄste formuleras i sÄ mÄnga trÄdar. Den enda spekulationen i inlÀgget frÄn min sida var huruvida du vill ha rekord i antal inlÀgg eller inte. Det blir svÄrt för mig att utreda om du inte sjÀlv vÀljer att yttra dig i frÄgan. Ett faktum i mitt inlÀgg var att ganska mÄnga pÄ forumet tar illa vid sig nÀr du svarar i deras trÄdar. Vad det beror pÄ kan du fÄ utreda.
HĂ€gglund (oregistrerad) Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 HĂ€gglund du framstĂ„r som en riktig idiot i denna trĂ„d. Personangreppen kan du fĂ„ ta via PM istĂ€llet. đ
therocker Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Personangreppen kan du fĂ„ ta via PM istĂ€llet. đ Det Ă€r inget personangrepp utan den bild du vĂ€ljer att ge av dig sjĂ€lv.
stratsvante Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 vi som har hÀngt lite för mkt vet ungefÀr vad hÀgglund skriver, ta inte Ät dig och ignorera det bara.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.