Jump to content
Annons

Mac's iProllar


Joel Liljekvist

Recommended Posts

Är nog inte ensam om att undra om det kommer anlända en nyare processor till 13" MBP. Det kom ju som sagt nya prollar till både 15" & 17" men kommer det något nytt på 13" fronten?

Skulle det vara möjligt att ringa Apple själva för att kolla upp detta? Vill inte köpa en 13" nu och sedan om en månad kommer ny prolle.

Som sagt, vad vet ni?

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Först och främst brukar Apple inte uppdatera sina datorer så här kort efter. Det tar kanske 8-9 månader. Om jag dessutom förstår det hela rätt så när Apple (och andra tillverkare) använder Intels iX-processorer så är de tvungna att ha med Intels usla grafikkort. I 15- och 17-tummarna så finns det plats till ett extra grafikkort, vilket då gör att Apple sätter in ett annat som är bättre. Ifall 13-tummaren också skulle använda en av de nya processorerna så hade man därmed fått klara sig på Intels grafik. Detta vill ju varken Apple eller användarna inte, så en uppdatering till iX-processorerna lär nog inte vara speciellt nära.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle det vara möjligt att ringa Apple själva för att kolla upp detta? Vill inte köpa en 13" nu och sedan om en månad kommer ny prolle.

Som sagt, vad vet ni?

Jag har en svag känsla att det strider mot deras avtal med återförsäljare att uppge avtalsreglerad information till privatkunder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Först och främst brukar Apple inte uppdatera sina datorer så här kort efter. Det tar kanske 8-9 månader. Om jag dessutom förstår det hela rätt så när Apple (och andra tillverkare) använder Intels iX-processorer så är de tvungna att ha med Intels usla grafikkort. I 15- och 17-tummarna så finns det plats till ett extra grafikkort, vilket då gör att Apple sätter in ett annat som är bättre. Ifall 13-tummaren också skulle använda en av de nya processorerna så hade man därmed fått klara sig på Intels grafik. Detta vill ju varken Apple eller användarna inte, så en uppdatering till iX-processorerna lär nog inte vara speciellt nära.

Jag tackar så otroligt då jag sitter med pengar i hand och bara väntar på lite info om ämnet.

Då beslutar jag mig härmed att köpa den nuvarande och se jävligt glad ut! 😄

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...