Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hallå

jag har idag införskaffat en Boss GT-10 och maken till avancerad multieffekt har jag aldrig stött på. jag har försökt läsa i manualen men blir inte klokare.

jag försöker ställa in expressionpedalen för att kontrollera ngn effektparameter, t.ex. "drive" på disten så att jag kan svepa distnivån men vad jag än gör är pedalen kvar i sitt ursprungliga volympedalsläge. finns det ngt global-läge som jag måste stänga av först?

om jag trycker på knappen "master/pedal assign" och sen går in under "assign" i menyn så kan jag bl.a välja på "exp pedal 1" och "exp pedal sv".....vad är skillnaden?

tack

petri

Annons
Postat

Jag äger själv föregångaren, GT-8 och den är ännu krångligare kan jag meddela 😉

På sidan 51 i manualen beskrivs hur man ändrar så att expressionspedalen kan användas för att styra andra parametrar än global volym.

När sidan Assign syns väljer du den distpedal (alternativt vilken virtuell stärkare) du vill styra mängden dist på.

På nästa sida står hur man väljer vilken pedalswitch som ska användas.

Jag har haft stor hjälp av det hjälpsamma folket på Boss GT Central

Lycka till.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.