Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag skulle behöva hjälp! Det är så att jag behöver köpa mig en mikrofon till min macbook, för att kunna spela in min musik med bättre ljudkvalitet än den som den inbyggda micken på datorn ger.

Så, kan någoni kanhända hjälpa mig med detta? Vad behövs? Vad jag hört behöver man någon extra "förstärkare" till mikrofonen för att den ska fungera på macbooken, då det inte går att bara plugga in en mick i mikrofonuttaget. Jag är student, och har alltså inte så jättemycket pengar att röra mig med. Men vore ändå tacksam för råd och tips på olika mikrofoner och tillbehör, och hur man går tillväga, för jag har ingen vidare kunskap egentligen.

mvh

Elina

http://www.youtube.com/elolinona

Annons
Postat
Hej!

Jag skulle behöva hjälp! Det är så att jag behöver köpa mig en mikrofon till min macbook, för att kunna spela in min musik med bättre ljudkvalitet än den som den inbyggda micken på datorn ger.

Så, kan någoni kanhända hjälpa mig med detta? Vad behövs? Vad jag hört behöver man någon extra "förstärkare" till mikrofonen för att den ska fungera på macbooken, då det inte går att bara plugga in en mick i mikrofonuttaget. Jag är student, och har alltså inte så jättemycket pengar att röra mig med. Men vore ändå tacksam för råd och tips på olika mikrofoner och tillbehör, och hur man går tillväga, för jag har ingen vidare kunskap egentligen.

mvh

Elina

http://www.youtube.com/elolinona

Finns billiga USB mickar som du kan koppla in direkt eller så kan du köpa ett billigt USB ljudkort eller en billig mikrofonförstärkare. Kolla www.conrad.se de har riktigt billiga USB mickar av hyfsad kvalitet t.e.x. Mc Crypt SU-18 studiomikrofon för 165 kronor! Eller så lägger du till några hundralappar till och får något bättre. Conrad har även billiga ljudkort och mikstärkare annars kan du ju tiitta in hos din lokale musikaffär so m säkert kan hjälpa dig hitta något som passar dig.