Jump to content
Annons

nice melodi slinga med matrix


DAFFYtheDUCK (oregistrerad)

Recommended Posts

DAFFYtheDUCK (oregistrerad)

tjenis! hur får man till en skön melodi slinga på matrix som inte låter kantig och stel utan reverb och delay! ! sitter ofta me matrix och pillar men det blir ganska monotona stela slingor jag får inte till nån feeling i dom , har ingen klaviatur hemma nu, har ni några tips o tricks så shoot ,har provat lite randomize pattern men det blir oftast bara weird.....hmmm en arpegiator skulle ju inte skada i reason skulle ju vara ganska lattjo ... ja ja skåål iaf BUUuuuRRrrrRRFFF

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DAFFYtheDUCK (oregistrerad)

tack för svaret men det var ju inte det jag frågade , klart jag vet att jag kan anv min klaviatur men den har jag ju inte hemma som sagt och jag vet att jag kan rita in tonerna , men frågan är om det går att få till det med matrixen? alltså tips o tricks !!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du i Matrixen har att göra med en ganska oprecis notplacering så kan det vara svårt att få till något vidare groove eftersom alla noter hamnar på finnt och prydligt. Vad jag skulle rekomendera är att du vrider upp farten på matrixen ganska rejält. Om du låter matrixen gå fler varv på samma tid kan du få lite mer känsla i melodin eftersom notplaceringen blir förhållandevis fri. Dock så blir det en jäkla massa patterns, så det blir rätt jobbigt att hålla reda på alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

DAFFYtheDUCK (oregistrerad)

tack för ett bra tips jag har grejat lite me just det , men får ändå inte riktigt till det ,tänkte ifall det fanns nått jag har missat eller så hehe, jag antar att jag helt enkelt får plocka hem min klaviatur....... :rolleyes:

ps , jag e super sugen på att leka loss med arpegiatorer som jag har provat på FL studio men hur får jag smidigast in det i en reason låt , ska man typ exportera slingan från fl studio och exportera låten från reason och sammanföra dom i typ wave-lab eller cooledit , cubase,det känns ju lite osmidigt , hur arbetar ni med sånt 🙂

DS,rewire tar väl ganska mycket pcu som jag inte har mycket av ,så det känns lite uteslutet för att reason tar i stort sätt allt här hemma 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...