Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sysslar med ett electroniskt projekt med en kollega på Monki i stan. När vi var ute på en after work kom det fram att hon sedan länge led av rätt allvarlig tinitus och jag kom på att jag ville planka hennes tinitus. Så idag satte vi oss och återskapade det i Reason så likt det gick. Hon upplever två brus och ett tjut. Jag tänkte dela med mig av i form av en mp3 snart. Tycker att det var sjukt intressant att veta på ett ungefär hur det lät i hennes huvud. Hon upplevde också ljudet som en rörelse som inte gick att återskapa.

Har någon gjort något liknande?

Annons
Postat

Jag jobbar på ett musikgymnasium och varje år har vi en gästföreläsare som snackar om tinnitus.

Han har ett gammalt kassettband med massor av tinnitusljud som skapats av nån syntsnubbe i england tror jag.

De tog in ett gäng personer med tinnitus och jobbade med dem tills de lyckades återskapade deras oljud. Grymt intressant att höra faktiskt. Ska kolla med honom vad grejerna kommer ifrån.

Tänk om det gick att helt återskapa ljudet, fasvända det och sedan skicka in det i örat igen. En dröm, men tänk om...

Postat

Tjejen i mitt experiment hälsade på ljudet när vi var klara. "Hej, välkommen till riktiga världen också". Vi skojade vidare på det att det skulle kunna bli en film där man i ett lab förkropsligar tinitus som visar sig vara en demon som vi nu släppt ut på jorden och som började härja fritt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.