Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Om nu någon eventuellt läst min fråga om liten mixer, som sen övergick till att bli prata mer om ljudkort, så hoppas jag på överseende. Frågan ligger fel i "övrig studioutrustning", så vill därför ställa frågan i rätt forum.

Jag har två hårdvarusyntar (Virus C och Nord Rack 2X) som ska kopplas in på ett ljudkortet. Det funkar inte så bra på mitt nuvarande EMU 0404 USB (om man inte kör med mixer, vilket jag insett inte är att föredra).

Så nu är jag inne på att skaffa ett nytt ljudkort och sälja mina gamla kort (EMU 0404 USB/1616M (Cardbus).

Jag har tittat på följande två som jag antar bör fungera för två stereo in?

TC Electronics Impact Twin?

http://www.tcelectronic.com/impacttwin.asp

Eller Focusrite Saffire Pro 24 DSP?

http://focusrite.com/products/audio_interf...fire_pro_24_dsp

Till båda korten följer Live Lite 8 med.

Båda verkar ju vara schyssta kort... Har läst att några haft lite problem med drivisar på TCs kort.

Tips och funderingar mottages tacksamt.

Annons
Postat

Hmm ingen kommentar?

• 3 månader senare...
Postat (redigerat)

Lätt Twin! TC gör sjukt bra grejer. Kommer alltid minnas när jag bör från EMU till TC, det var som att nån tog bort en filt från öronen. TC <3

Edit: Så här några år efteråt. TC Twin låter bra. Men inte så bra att du kommer minnas det. Det var något med mellanregistret som störde mig, men TC konnekt 6 lät däremot bättre tyckte jag.

Redigerat av Martin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.