Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är barnsligt glad över den, känns som om jag nu kommer lära mig synthen på riktigt, min första egna synth och jag är kär i den redan fast jag inte fattat den än riktigt 🙂

Dels hajade jag inte varför det inte lät i micen när jag pratade och hade vocodern vald, men sen såg jag nu på en video att det verkar som att man måste trycka på en tangent också 😮😛

Sen så hände det inget när jag spelade på den och hade valt ett audiospår i Record, så det kanske inte kommer som audio eller måste man välja massa saker innan det sparas i sequensern?

Jaja, jag ska klippa en hövding och lägga mig i badet med manualen, se om i can figure it out 😄 Ville mest bara dela med mig av min glädje 😄

Annons
Postat (redigerat)
Är barnsligt glad över den, känns som om jag nu kommer lära mig synthen på riktigt, min första egna synth och jag är kär i den redan fast jag inte fattat den än riktigt 🙂

Dels hajade jag inte varför det inte lät i micen när jag pratade och hade vocodern vald, men sen såg jag nu på en video att det verkar som att man måste trycka på en tangent också 😮😛

Sen så hände det inget när jag spelade på den och hade valt ett audiospår i Record, så det kanske inte kommer som audio eller måste man välja massa saker innan det sparas i sequensern?

Jaja, jag ska klippa en hövding och lägga mig i badet med manualen, se om i can figure it out 😄 Ville mest bara dela med mig av min glädje 😄

Välkommen in i familjen! M-korgen var min andra synth och jag minns den glädjen:) Hoppas detta kommer ge dig den kunskap du söker. Ett tips. Skippa hövdingen. Om jag hade gjort de i inlärningsperioderna så hade jag lärt mig betydligt fortare;) Hövdingarna kommer sen!!

Redigerat av Psyanid
Postat

Haha 😛 Du talar av erfarenhet märker jag 😮

Den hjälper mig mot min adhd så för mig är det tvärtom, lär mig lättare 😄 Eftersom jag inte kan distraheras eller snöa in på saker på samma sätt 😄

En sak undrar jag bara, är det verkligen en synth, är det inte bara en dator i ett synthskal? Inte för att det gör mig nåt, förutom att det blir en lite dyrare än nödvändig lösning. Men jag undrar mest, vad skiljer den här från en mjukvarusynth förutom hur jag använder den och hur den ser ut?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.