Jump to content
Annons

Vad tror ni om denna hårdvarusetup?


Dj_Aladdin

Recommended Posts

Tjao, rakt på sak.

Tänkte uppgradera min studioburk hemma med följande delar då det är vad jag kan få ihop för max 5000 i dagsläget.

Moderkort: Gigabyte GA-P55M-UD2, P55, Socket-1156

Minne: Corsair Value S. DDR3 1333MHz 4GB CL9

Processor: Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750

Graffikkort: PowerColor Radeon HD 4350 512MB DDR2

Vad tror ni om detta till en XP64-burk med Cubase 5.

Har ljudkort, M-Audio Delta Audiophile 1024, samt nätagg och diskar sedan tidigare.

Vill lägga max 5000 på uppgradering och är nöjd med detta kit rent spontant då det stöder RAID, upp till 16GB ram i fyra DIMM-platser och är förberett för i7-propp om man vill uppgradera framöver.

Jobbar bara med mjukvarusynthar och samples då jag producerar enbart trance.

Kan jag få bättre för 5000? Om "anus", gärna en motivering.

Tack på förhand!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 månad senare...

Tjena Alladin!

Om du fortfarande bevakar tråden och behöver en åsikt, så har jag precis köpt ett sådant moderkort tillsammans med en i5 (dock i5 650), jag har även samma specar på mitt grafikkort som du har 512 mb DDR2 minne (dock en annan tillverkare). Lika mycket minne också! Jag satte in dessa grejer i mitt gamla acerchassi (var lite krångligt med strömmen till frontpanelen, annars en baggis), ny cd/dvd-enhet och två samsung spinpoint på sammanlagt 1,5 TB, och mitt HKC nätagg på 580 W. Installerade Windows 7 32-bitars och hoppades på underverk i jämförelse med min gamla AMD processor/moderkort och W Vista.

Resultatet: Hur stabilt som helst! Processormätaren aldrig över 8% i ett cubase 5 projekt med ca 10 spår! Latencyn den samma (men den i sig var inget problem), men mycket lugnare med knaster och vst-performance! Lite tweakande i BIOS bara (stäng av smartstep och övriga funktioner som begränsar krämen till processorn. Ljudkortet jag använder är ett externt usb. Tascam US-144 mk2. Skulle dock inte köpa just det om jag fick chansen göra om köpet!

Jag är jättenöjd och hoppas du blir detsamma!

Redigerat av rampant
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...