Jump to content
Annons

Achtung kindergarten


Sonnert

Är detta bra?  

10 röster

  1. 1. Är detta bra?

    • tyskt = bra
      7
    • tyskt = TYST!
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Achtung Kindergarten

ARTIST/GRUPP: Three Swedish Tigers

GENRE: Body

KOMPOSITÖR: Torbjörn och Håkan

PRODUCENT: Torbjörn, Håkan och Peter

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 4 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Achtung kindergarten

jag lovar att alla nickar på huvudet, ialla fall på 1:11 och 3:31.

oj! hörde just att det ligger lite skräp kvar efter låtens slut, nåja. se det som en bonus 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
LÅTNAMN: Achtung Kindergarten

ARTIST/GRUPP: Three Swedish Tigers

GENRE: Body

KOMPOSITÖR: Torbjörn och Håkan

PRODUCENT: Torbjörn, Håkan och Peter

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 4 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Achtung kindergarten

jag lovar att alla nickar på huvudet, ialla fall på 1:11 och 3:31.

oj! hörde just att det ligger lite skräp kvar efter låtens slut, nåja. se det som en bonus 😆

Vad sjunger du vid 1:11? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir lite tokig på panoreringen i mina lurar efter en stund. Skönt stuk dock. Tyvärr är jag lite allergisk mot tysk sång i allmänhet då jag tycker att det är ett av världens fulaste språk. Men visst faen svänger det. Väldigt minimal låt, men snyggt vid 2:20. Grymt trevligt, härlig synt, härligt elektroniskt piskande vocoder. Tummen upp, trots tyskland. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt snyggt! :rolleyes: Men lite väl mycket DAF över sången tycker jag... Även om Tyskland aldrig är fel, så tycker jag att det är lite kliché med alla svenska synthband som kör med hård halvdistad sång på tyska.

Men det svänger som satan iallafall! Skulle utan problem dansa mig trött till det här efter en öl eller tre... Men jag skulle iofs inte tro annat än att det var en låt från den nya DAF-skivan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kooooolt! Men jag tror att det skulle låta ännu bättre om du sjunger som vanligt och inte så ansträngt som nu. Hade jag varit du skulle jag nog ha provat att använda ett formantfilter för att stämma ned sången en aning, eller göra en Abba, dvs pitcha upp låten kanske en helton, sjunga till den, och sedan pitcha ned allt igen.

Kunde också vara koolt med mer akustiska trummor. Jag tycker crash-cymbalerna låter så där lökigt technoaktiga, dvs för korta.

Slutligen är alla dina intron och mellanspel alldeles för långa. Och sången alldeles för upprepad. Annars är det en kool låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad sjunger du vid 1:11?

inte jag som sjunger men tydligen ska det betyda: "-dansa med börshajen!"

Slutligen är alla dina intron och mellanspel alldeles för långa. Och sången alldeles för upprepad. Annars är det en kool låt!

mm, förmodligen en kvarleva från min mangeltechno-period

så tycker jag att det är lite kliché med alla svenska synthband som kör med hård halvdistad sång på tyska

jag tycker inte att det är något fel i det, genren är sådan.

hårdrock har sina klichéer, Techno har sina och Body har definitivt sina 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker inte att det är något fel i det, genren är sådan.

hårdrock har sina klichéer, Techno har sina och Body har definitivt sina 😎

Iofs väldigt sant. Jag är väl bara less på att jag inte hört nåt nytt och nyskapande inom synth/ebm på alldeles för länge...

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker inte att det är något fel i det, genren är sådan.

hårdrock har sina klichéer, Techno har sina och Body har definitivt sina 😄

Ja, men det är typiskt svensk. För om man lyssnar på de riktiga tunga banden som inspirerade hela genren, t ex DAF, Nitzer Ebb och Front 242 så kan man inte hitta en enda låt med distad sång. Däremot hittar man sångare med fylliga och mörka röster som INTE skriker.

Distad sång är fjantigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Iofs väldigt sant. Jag är väl bara less på att jag inte hört nåt nytt och nyskapande inom synth/ebm på alldeles för länge...

EBM-scenen dog väl 1989 med Nitzer Ebbs album Belief. Sedan dess har det väl mest kommit skräp och åter skräp.

Vem minns inte t ex Cat Rapes Dog ... brr ... så uselt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men det är typiskt svensk. För om man lyssnar på de riktiga tunga banden som inspirerade hela genren, t ex DAF, Nitzer Ebb och Front 242 så kan man inte hitta en enda låt med distad sång. Däremot hittar man sångare med fylliga och mörka röster som INTE skriker.

Jo, precis! De som använder dist är såna som inte klarar av att låta tillräckligt tufft utan... 😆

Tyskan tror jag också är en ganska så svensk företeelse (ja, förutom de tyska banden då 😲). Tror inte att jag stött på nåt engelskt eller amerikanskt band som sjunger på tyska...

Link to comment
Dela på andra sajter

EBM-scenen dog väl 1989 med Nitzer Ebbs album Belief. Sedan dess har det väl mest kommit skräp och åter skräp.

Nja, tycker faktiskt att det kom en del bra på 90-talet också. Inte minst med Front 242, men det kanske inte var ebm längre iofs... Fast man kan ju tycka att genren borde "växa" med sina skapare...? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

det kanske kommer som en överaskning, men det är faktiskt ingen dist på rösten 😠

Tror inte att jag stött på nåt engelskt eller amerikanskt band som sjunger på tyska...

när man har ett språk som låter fruktansvärt töntigt får man använda sig av andra språk helt enkelt. 🙂

gör sig en text bra på engelska, tyska eller varför inte ryska, tycker jag att man ska använda sig av det.

Blir lite tokig på panoreringen i mina lurar efter en stund.
tummen ner för panorering som gör mig kräksig när jag lyssnar i hörlurarna

jag håller med, jag ska ändra på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...