therocker Postat 19 mars 2010 Postat 19 mars 2010 (redigerat) Ok, möjligt att jag gör bort mig totalt nu och fĂ„r byta identitet och fly landet illa kvickt men va fan..... TĂ€nkte att det varit sĂ„ mkt skit och tjafs pĂ„ forumet i slutet pĂ„ denna vecka sĂ„ jag tĂ€nkte starta ett eget litet "live aid" samarbete đ Alla fĂ„r vara med! Skrev en lĂ„t pĂ„ för temat typiskt maner och spelade in den nu i kvĂ€ll. Tanken Ă€r att ni fĂ„r lĂ€gga till vad ni vill pĂ„ lĂ„ten, Ă€ven saker som redan finns, ex det Ă€r helt ok att lĂ€gga om trummorna eller tom gitarrsolot:) Basen och sĂ„ngen mĂ„ste göras om, har bara "slaskat" in det. Keyboard/piano saknas helt, likasĂ„ triangel. RefrĂ€ngen skall vara rejĂ€la fotbollskörer, har ni fest sĂ„ bjud ner alla i studion:) Det behövs mĂ„nga halsar till refrĂ€ngen!! Har bouncat ner instrumenten var för sig, kan hĂ€mtas ihoppackat hĂ€r!. Bara att köra in i sitt DAW. Skicka sedan filerna till mig sĂ„ sammanstĂ€ller jag det. Tempot Ă€r 90 BPM Inledning: Ett varv pĂ„ refrĂ€ngen. Vers: G Em Bm C x 2 Am D Ref: G Em Am D x 2 Am D x 3 Stick och solo Em Am Em C Am C D x 2 Eventuella intĂ€kter gĂ„r oavkortat till vĂ€lgörande Ă€ndamĂ„l.... đđđ Mkt nöje.... /mr Geldof Redigerat 19 mars 2010 av therocker
sixties Postat 19 mars 2010 Postat 19 mars 2010 det lÀt ju vÀldigt bra, ganska fÀrdigt, men jag ska försöka köra lite och kanske lÀgga nÄn gitarr eller bas. om du skriver vilka akord lÄten gÄr i, sÄ gÄr det lite fortare att spela in.
therocker Postat 19 mars 2010 TrĂ„dstartare Postat 19 mars 2010 SĂ„, har uppdaterat med en liten ackordsanalys i första inlĂ€gget. Skitkul att du Ă€r pĂ„ đ
therocker Postat 19 mars 2010 TrĂ„dstartare Postat 19 mars 2010 grymt initiativ, ska tanka o bidra đ Gott!! Skratta inte ihjĂ€l dig över min sĂ„ng bara.... đ
jmysss Postat 19 mars 2010 Postat 19 mars 2010 Gott!! Skratta inte ihjĂ€l dig över min sĂ„ng bara.... đ Nej dĂ„ absolut inte. Riktigt nice röst faktsikt, rent spontant nĂ€r jag lyssnar sĂ„ tĂ€nkte jag lĂ€gga leadgurka och piano đ ev. nytt solo đ Kul! đ
sixties Postat 19 mars 2010 Postat 19 mars 2010 nÄn keyboard,orgel eller liknande skulle inte vara fel. har skickat in en bas som inte Àr helt ok. och en lÀtt distad tele som egentligen inte passar in i lÄten.
jmysss Postat 20 mars 2010 Postat 20 mars 2010 (redigerat) Woop. Har addat gitarr och piano. Har inte mixat nĂ„got sĂ„g bara till att det inte distade i ingĂ„ngarna pĂ„ ljudkortet đ Pianot kanske e lite halvtaskigt (har ingen sustainpedal) jag satt med forumet upp nĂ€r jag spela in för att se ackorden, hehe. Ang gitarr sĂ„ tyckte jag ingen av mina presets funkade direkt sĂ„ jag leta lite och hitta en schysst. http://www.speedyshare.com/files/21520736/studio_Aid_jmysss_.zip HĂ€r kan du hĂ€mta "nya" lĂ„ten. LĂ€nge leve vĂ€lgörenheten! Redigerat 20 mars 2010 av jmysss
therocker Postat 20 mars 2010 TrÄdstartare Postat 20 mars 2010 Tack sixties och jmysss!! Har fÄtt bas och nÄgra gitarrer och ett piano. LeadsÄng nÄgon? Körer? Keyboard? Trummor?
therocker Postat 20 mars 2010 TrĂ„dstartare Postat 20 mars 2010 lugnt, vad tĂ€nkte du göra med bitarna? đ Pussla ihop dom đ
Hastalavista Postat 20 mars 2010 Postat 20 mars 2010 vad tÀnkte du göra med bitarna? Precis, och sen dÄ nÀr lÄten Àr mixad och klar??
sixties Postat 20 mars 2010 Postat 20 mars 2010 dĂ„ fĂ„r vi vĂ€l höra den hĂ€r pĂ„ forumet! eller i nĂ€sta melodifestival kanske?! đ
therocker Postat 20 mars 2010 TrĂ„dstartare Postat 20 mars 2010 Precis, och sen dĂ„ nĂ€r lĂ„ten Ă€r mixad och klar?? Boka ett gig pĂ„ wembley kanske? Nej, skojjar bara, tĂ€nkte bara lĂ€gga upp den pĂ„ forumet. đ
tordA Postat 20 mars 2010 Postat 20 mars 2010 lite som den hĂ€r dĂ„... https://www.studio.se/index.php?s=&sh...ost&p=96181 đđ
therocker Postat 20 mars 2010 TrĂ„dstartare Postat 20 mars 2010 lite som den hĂ€r dĂ„...https://www.studio.se/index.php?s=&sh...ost&p=96181 đđ Hahahaha, fy faaan, đ Tror jag skrattar ihjĂ€l mig!! Tack för den lĂ€nken!! Ja, det hĂ€r Ă€r bara pĂ„ kul, sĂ„ hitta gĂ€rna pĂ„ nĂ„t galet och skicka till mig!! Behöver mer material!! Helst skulle jag vilja ha flera olika som delar pĂ„ leadsĂ„ngen sĂ„ det blir riktigt live aid!! JĂ€kligt pretentiöst och inte alls pĂ„ allvar.... đ
sixties Postat 20 mars 2010 Postat 20 mars 2010 pm:a nÄgra bra sÄngare pÄ forumet sÄ fÄr de ta varsin rad.
therocker Postat 20 mars 2010 TrĂ„dstartare Postat 20 mars 2010 pm:a nĂ„gra bra sĂ„ngare pĂ„ forumet sĂ„ fĂ„r de ta varsin rad. Kanon đ det har varit lite tunt med bidragen idag.....
jmysss Postat 21 mars 2010 Postat 21 mars 2010 fasen hoppades pĂ„ att d skulle va klart nu! đ„° Vad Ă€r det mer som önskas annat Ă€n leadsĂ„ng?
therocker Postat 21 mars 2010 TrĂ„dstartare Postat 21 mars 2010 fasen hoppades pĂ„ att d skulle va klart nu! đ„°Vad Ă€r det mer som önskas annat Ă€n leadsĂ„ng? En massa körer Ă€r önskvĂ€rt. Sen valfritt, keyboard? Percussion? đ
therocker Postat 26 mars 2010 TrĂ„dstartare Postat 26 mars 2010 Hellfog har joinat in pĂ„ synten, ska bli riktigt kul att försöka mixa ihop allt sen. Men lite sĂ„ng? NĂ„gon? Lite trist om jag ska stĂ„ och vrĂ„la sjĂ€lv.....Skulle helst vilja att flera delar pĂ„ verserna sĂ„ det blir "pĂ„ riktigt" đ Rösten behöver inte passa till musiken.... đł
therocker Postat 30 mars 2010 TrĂ„dstartare Postat 30 mars 2010 Vad hĂ€nder med lĂ„ten? Inte sĂ„ mkt, har jobbat som en gris hela helgen đ Men ska försöka ragga tag pĂ„ nĂ„gra vocalister snart, hoppas jag đ
Gryphon Postat 31 mars 2010 Postat 31 mars 2010 Men ska försöka ragga tag pĂ„ nĂ„gra vocalister snart, hoppas jag Du har en! Vi kan snacka đź
therocker Postat 31 mars 2010 TrĂ„dstartare Postat 31 mars 2010 Du har en! Vi kan snacka Du har ett pm đź
aROCKER Postat 31 mars 2010 Postat 31 mars 2010 Sitter pÄ jobbet och kan inte höra lÄten. Vad Àr det för stuk, fÄr man förstöra den med ett "monotrumset"!?
therocker Postat 31 mars 2010 TrÄdstartare Postat 31 mars 2010 Sitter pÄ jobbet och kan inte höra lÄten.Vad Àr det för stuk, fÄr man förstöra den med ett "monotrumset"!? SjÀlvkalrt fÄr du det! Stuket Àr fÄnigt "live aid" stuk och det skulle bespara mig en hel del trumprogramerande om du fixa det. Föresten, monotrumset? Jag ska försöka mixa ihop det som finns och slÀnga upp för lyssning:)
aROCKER Postat 31 mars 2010 Postat 31 mars 2010 SjÀlvkalrt fÄr du det! Stuket Àr fÄnigt "live aid" stuk och det skulle bespara mig en hel del trumprogramerande om du fixa det. Föresten, monotrumset? Jag ska försöka mixa ihop det som finns och slÀnga upp för lyssning:) Mitt ljudkort Àr pÄ rep. TÀnkte köra med mitt gamla kort isÄfall och dÄ bara en mick. Men jag kan göra en stereomickning sÄ gÄr det att bredda det lite iallafall! Jag kan vrÀka ur mig en snabbtagning sÄ fÄr du göra vad f*n du vill med det
therocker Postat 31 mars 2010 TrĂ„dstartare Postat 31 mars 2010 Kan bli kul, fĂ„r vi köra lite beatlespanorering đ Trummor och bas 100% höger. Eller vadĂ„, varför kan inte en trummis dubba sig sjĂ€lv?
aROCKER Postat 31 mars 2010 Postat 31 mars 2010 Kan bli kul, fĂ„r vi köra lite beatlespanorering đł Trummor och bas 100% höger. Eller vadĂ„, varför kan inte en trummis dubba sig sjĂ€lv? đ Det var det som Bev Bevan gjorde pĂ„ mĂ„nga ELO-spĂ„r, klart jag kan, gĂ„r Ă„t sĂ„ mĂ„nga öl bara!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.