Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag har en CME UF6:a och hittar nu inte drivrutinerna som ska installeras på min MacBook Pro.

Jag har kikat på cme-pro.com och laddat hem det jag trodde var drivrutinerna. Det visade sig emellertid att jag laddat hem något som inte går att installera.

Nu sitter jag här och får inget att funka.

Är det någon som har koll på hur jag ska få igång mitt MIDI-keyboard?!

TACKSAM FÖR ALL HJÄLP JAG KAN FÅ! 😛

Redigerat av Hellpig
Annons
Postat (redigerat)

Ska vara denna sidan:

http://www.cme-pro.com/en/support.php?type=driver

"UF Driver for Intel MAC v1.0

UF Driver for Intel MAC v1.0 Installation: It installs very easy.Just unzip the file,then run CME-UF-MIDI-1.2u.pkg to install the driver. It's OK. Note:Please remove the old driver first!

2007-10-12"

Ladda ner denna och klicka på CME-UF-MIDI-PKG-filen så installeras drivrutinen. Lycka till!

Har själv en UF 8:a och fick aldrig denna drivrutinen att funka bra (toner som hängde sig osv. i Pro Tools, kanske funkar bättre i andra program?)

Köpte ett midi-interface istället.

Redigerat av Sleap
Postat

TACK SNÄLLA, DU HAR PRECIS GJORT MIN DAG!

TREVLIG HELG!

Hälsningar, A.

Ska vara denna sidan:

http://www.cme-pro.com/en/support.php?type=driver

"UF Driver for Intel MAC v1.0

UF Driver for Intel MAC v1.0 Installation: It installs very easy.Just unzip the file,then run CME-UF-MIDI-1.2u.pkg to install the driver. It's OK. Note:Please remove the old driver first!

2007-10-12"

Ladda ner denna och klicka på CME-UF-MIDI-PKG-filen så installeras drivrutinen. Lycka till!

Har själv en UF 8:a och fick aldrig denna drivrutinen att funka bra (toner som hängde sig osv. i Pro Tools, kanske funkar bättre i andra program?)

Köpte ett midi-interface istället.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Jag har en UF-8 och har aldrig fått USB at funka. Kör gammal hederlig MIDI istället.

Yamaha däremot har riktigt bra drivisar som aldrig krånglar. 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.