fender__ Postat 14 februari 2010 Postat 14 februari 2010 Tjena! Har idag en boss gt-8 som knappt anvÀnds men tÀnkte börja anvÀnda den till inspelningar igen, men sen sÄg jag att amplitube 3 slÀppts och det finns sjukt mkt grejer dÀr"! TÀnkte sÀlja bossen och köpa amplitube men Àr rÀdd för att jag kommer Ängra mig! Skulle man kunna fÄ lite input pÄ hur bra amplitube egentligen Àr och slÄr den "ljudmÀssigt" boss gt-8:an?? Mvh
Hastalavista Postat 15 februari 2010 Postat 15 februari 2010 Det som fÄr mig att köra vidare med min gamla Korgpedal Àr att jag har en skruttig dator. Med en plugg fÄr du ju dock en annan frihet vid mix. Jag var nÀra att köpa massa ik pluggar vid Ärsskiftet tag 3 betala för 2 eller hur det va men det blev alltsÄ inget av. Du kan ju lyssna pÄ ik:s sida om du tycker att ljuden faller dig pÄ lÀppen.
Krokodilen Postat 15 februari 2010 Postat 15 februari 2010 Hej, Det hÀr kanske blir tvÀrt om men ... alla softisar Àr eller blir sÄ lÀttilgÀngliga att soundet riskerar att snabbt bli uttjatat. UngefÀr som easydrummer. "Alla" anvÀnder den. Med Gt8 kan du vara ganska sÀker pÄ att dess ljud inte anvÀnds lika ofta (hoppas jag). Det blir ju lite trist nÀr "alla" lÄter amplitube eller Guitarrig. Bara en tanke..
DieHard (oregistrerad) Postat 15 februari 2010 Postat 15 februari 2010 Tjena! Har idag en boss gt-8 som knappt anvÀnds men tÀnkte börja anvÀnda den till inspelningar igen, men sen sÄg jag att amplitube 3 slÀppts och det finns sjukt mkt grejer dÀr"! TÀnkte sÀlja bossen och köpa amplitube men Àr rÀdd för att jag kommer Ängra mig! Skulle man kunna fÄ lite input pÄ hur bra amplitube egentligen Àr och slÄr den "ljudmÀssigt" boss gt-8:an?? Mvh Nu Àr faktiskt inte amplitube 3 slÀppt Àn sÄ ingen kan uttala sig om den Àn. Men de demoljud som slÀppts pÄ hemsidan lÄter inte allt för övertygande. Hade tÀnkt uppgradera till den och slÀnga in en förbestÀllning men tvekade som sagt var nÀr jag hörde demoljuden.
fender__ Postat 15 februari 2010 TrÄdstartare Postat 15 februari 2010 Nu Àr faktiskt inte amplitube 3 slÀppt Àn sÄ ingen kan uttala sig om den Àn. Men de demoljud som slÀppts pÄ hemsidan lÄter inte allt för övertygande. Hade tÀnkt uppgradera till den och slÀnga in en förbestÀllning men tvekade som sagt var nÀr jag hörde demoljuden. Lyssnade ocksÄ pÄ demoljuden och dem tilltalade inte mig heller precis. Men jag tror ÀndÄ den Àr mkt bÀttre Àn de demoljud som slÀppts! Det Àr mycket av allt! Hej, Det hÀr kanske blir tvÀrt om men ... alla softisar Àr eller blir sÄ lÀttilgÀngliga att soundet riskerar att snabbt bli uttjatat. UngefÀr som easydrummer. "Alla" anvÀnder den. Med Gt8 kan du vara ganska sÀker pÄ att dess ljud inte anvÀnds lika ofta (hoppas jag). Det blir ju lite trist nÀr "alla" lÄter amplitube eller Guitarrig. Bara en tanke.. Men kommer det bli uttjatat om man tÀnker efter? Det finns stort urval av mickar, cabinets, effekter m.m sÄ man kan kombinera dessa pÄ miljontals olika sÀtt! Det som fÄr mig att köra vidare med min gamla Korgpedal Àr att jag har en skruttig dator.Med en plugg fÄr du ju dock en annan frihet vid mix. Jag var nÀra att köpa massa ik pluggar vid Ärsskiftet tag 3 betala för 2 eller hur det va men det blev alltsÄ inget av. Du kan ju lyssna pÄ ik:s sida om du tycker att ljuden faller dig pÄ lÀppen. Jo, dÄ Àr man ganska lÄst, men jag kör nu med i7 och 6 gig ram sÄ det kÀnns ÀndÄ som den kommer klara av det utan nÄgra som helst problem!
DieHard (oregistrerad) Postat 15 februari 2010 Postat 15 februari 2010 (redigerat) VÀnta tills den har slÀppts och testa den. Den ska slÀppas den hÀr mÄnaden Àr det sagt. Men Ä andra sidan brukar deras slÀpp för det mesta bli försenat i alla fall. Visst mycket som ingÄr men mer Àr inte alltid bÀttre. Sen hur mycket anvÀnder man i slutÀndan? Kan vara dumt sÀlja gt:n och Ängra dig efter ett tag. Jag betvivlar att Amplitube kommer vara sÄ bra att man inte behöver anvÀnda impulser i alla fall. Overlouds plugg var klart bÀttre Àn Iks pluggar och de Àr f.d. Ik medarbetare som startade eget. Men den behöver man ocksÄ anvÀnda impulser med för bÀsta resultat. Redigerat 15 februari 2010 av DieHard
fender__ Postat 15 februari 2010 TrĂ„dstartare Postat 15 februari 2010 VĂ€nta tills den har slĂ€ppts och testa den. Den ska slĂ€ppas den hĂ€r mĂ„naden Ă€r det sagt. Men Ă„ andra sidan brukar deras slĂ€pp för det mesta bli försenat i alla fall. Visst mycket som ingĂ„r men mer Ă€r inte alltid bĂ€ttre. Sen hur mycket anvĂ€nder man i slutĂ€ndan? Kan vara dumt sĂ€lja gt:n och Ă„ngra dig efter ett tag. Jo, testa ska jag innan jag köper! đ MĂ„ste Ă€ven sĂ€ga att jag aldrig kĂ€nt att jag fĂ„tt ut det ljud jag vill med gtn! KĂ€nns som den Ă€r 100% för live spelningar och inget annat? Ingen annan som kĂ€nner sĂ„? Och en sak till, Ă€r det nĂ„gon som anvĂ€nder zbox frĂ„n motu? Den kĂ€nns viktig pĂ„ nĂ„got sĂ€tt eller blir jag lurad?? Ni kan lĂ€sa om det hĂ€r --> http://www.motu.com/products/guitar/zbox/summary.html
Less PĂ„l Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 Jo, testa ska jag innan jag köper! đ MĂ„ste Ă€ven sĂ€ga att jag aldrig kĂ€nt att jag fĂ„tt ut det ljud jag vill med gtn! KĂ€nns som den Ă€r 100% för live spelningar och inget annat? Ingen annan som kĂ€nner sĂ„? Och en sak till, Ă€r det nĂ„gon som anvĂ€nder zbox frĂ„n motu? Den kĂ€nns viktig pĂ„ nĂ„got sĂ€tt eller blir jag lurad?? Ni kan lĂ€sa om det hĂ€r --> http://www.motu.com/products/guitar/zbox/summary.html Hej, hur gick det sen? LĂ€ste den hĂ€r trĂ„den nu... Jag har en GT-8, som jag anvĂ€nder bĂ„de för live-bruk och för att spela in pĂ„ datorn. Jag kan hĂ„lla med om att ljuden lĂ€tt lĂ„ter lite stela och sterila pĂ„ datorn, jĂ€mfört med Guitar Rig eller Amplitude. Först och frĂ€mst ser jag till att skapa GT-8-ljud som Ă€r i stereo, det öppnar liksom ljudet och gör det större och mer levande. Prova att skapa en patch med Preamp DUAL L/R med 10ms delay pĂ„ högra kanalen och kolla skillnaden. Ett lĂ€tt stereochorus eller reverb i stereo pĂ„ detta och det lĂ„ter varken stelt eller sterilt lĂ€ngre! Sen anvĂ€nder jag alltid PHONES/LINE OUT som "Output Select", sĂ„ att högtalarsimuleringen Ă€r aktiverad i ljudet som lĂ€mnar GT-8:an. Jag skulle aldrig slĂ€ppa ifrĂ„n mig min GT-8:a. Men om du ska sĂ€lja din kan jag tĂ€nka mig att köpa den som backup till den jag redan har... :-)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.