Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Har idag en boss gt-8 som knappt anvÀnds men tÀnkte börja anvÀnda den till inspelningar igen, men sen sÄg jag att amplitube 3 slÀppts och det finns sjukt mkt grejer dÀr"!

TÀnkte sÀlja bossen och köpa amplitube men Àr rÀdd för att jag kommer Ängra mig!

Skulle man kunna fÄ lite input pÄ hur bra amplitube egentligen Àr och slÄr den "ljudmÀssigt" boss gt-8:an??

Mvh

Annons
Postat

Det som fÄr mig att köra vidare med min gamla Korgpedal Àr att jag har en skruttig dator.

Med en plugg fÄr du ju dock en annan frihet vid mix.

Jag var nÀra att köpa massa ik pluggar vid Ärsskiftet tag 3 betala för 2 eller hur det va

men det blev alltsÄ inget av.

Du kan ju lyssna pÄ ik:s sida om du tycker att ljuden faller dig pÄ lÀppen.

Postat

Hej,

Det hÀr kanske blir tvÀrt om men ... alla softisar Àr eller blir sÄ lÀttilgÀngliga att soundet riskerar att snabbt bli uttjatat. UngefÀr som easydrummer. "Alla" anvÀnder den.

Med Gt8 kan du vara ganska sÀker pÄ att dess ljud inte anvÀnds lika ofta (hoppas jag). Det blir ju lite trist nÀr "alla" lÄter amplitube eller Guitarrig.

Bara en tanke..

DieHard (oregistrerad)
Postat
Tjena!

Har idag en boss gt-8 som knappt anvÀnds men tÀnkte börja anvÀnda den till inspelningar igen, men sen sÄg jag att amplitube 3 slÀppts och det finns sjukt mkt grejer dÀr"!

TÀnkte sÀlja bossen och köpa amplitube men Àr rÀdd för att jag kommer Ängra mig!

Skulle man kunna fÄ lite input pÄ hur bra amplitube egentligen Àr och slÄr den "ljudmÀssigt" boss gt-8:an??

Mvh

Nu Àr faktiskt inte amplitube 3 slÀppt Àn sÄ ingen kan uttala sig om den Àn. Men de demoljud som slÀppts pÄ hemsidan lÄter inte allt för övertygande. Hade tÀnkt uppgradera till den och slÀnga in en förbestÀllning men tvekade som sagt var nÀr jag hörde demoljuden.

Postat
Nu Àr faktiskt inte amplitube 3 slÀppt Àn sÄ ingen kan uttala sig om den Àn. Men de demoljud som slÀppts pÄ hemsidan lÄter inte allt för övertygande. Hade tÀnkt uppgradera till den och slÀnga in en förbestÀllning men tvekade som sagt var nÀr jag hörde demoljuden.

Lyssnade ocksÄ pÄ demoljuden och dem tilltalade inte mig heller precis. Men jag tror ÀndÄ den Àr mkt bÀttre Àn de demoljud som slÀppts! Det Àr mycket av allt!

Hej,

Det hÀr kanske blir tvÀrt om men ... alla softisar Àr eller blir sÄ lÀttilgÀngliga att soundet riskerar att snabbt bli uttjatat. UngefÀr som easydrummer. "Alla" anvÀnder den.

Med Gt8 kan du vara ganska sÀker pÄ att dess ljud inte anvÀnds lika ofta (hoppas jag). Det blir ju lite trist nÀr "alla" lÄter amplitube eller Guitarrig.

Bara en tanke..

Men kommer det bli uttjatat om man tÀnker efter? Det finns stort urval av mickar, cabinets, effekter m.m sÄ man kan kombinera dessa pÄ miljontals olika sÀtt!

Det som fÄr mig att köra vidare med min gamla Korgpedal Àr att jag har en skruttig dator.

Med en plugg fÄr du ju dock en annan frihet vid mix.

Jag var nÀra att köpa massa ik pluggar vid Ärsskiftet tag 3 betala för 2 eller hur det va

men det blev alltsÄ inget av.

Du kan ju lyssna pÄ ik:s sida om du tycker att ljuden faller dig pÄ lÀppen.

Jo, dÄ Àr man ganska lÄst, men jag kör nu med i7 och 6 gig ram sÄ det kÀnns ÀndÄ som den kommer klara av det utan nÄgra som helst problem!

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

VÀnta tills den har slÀppts och testa den. Den ska slÀppas den hÀr mÄnaden Àr det sagt. Men Ä andra sidan brukar deras slÀpp för det mesta bli försenat i alla fall. Visst mycket som ingÄr men mer Àr inte alltid bÀttre. Sen hur mycket anvÀnder man i slutÀndan? Kan vara dumt sÀlja gt:n och Ängra dig efter ett tag. Jag betvivlar att Amplitube kommer vara sÄ bra att man inte behöver anvÀnda impulser i alla fall. Overlouds plugg var klart bÀttre Àn Iks pluggar och de Àr f.d. Ik medarbetare som startade eget. Men den behöver man ocksÄ anvÀnda impulser med för bÀsta resultat.

Redigerat av DieHard
Postat
VÀnta tills den har slÀppts och testa den. Den ska slÀppas den hÀr mÄnaden Àr det sagt. Men Ä andra sidan brukar deras slÀpp för det mesta bli försenat i alla fall. Visst mycket som ingÄr men mer Àr inte alltid bÀttre. Sen hur mycket anvÀnder man i slutÀndan? Kan vara dumt sÀlja gt:n och Ängra dig efter ett tag.

Jo, testa ska jag innan jag köper! 🙂

MÄste Àven sÀga att jag aldrig kÀnt att jag fÄtt ut det ljud jag vill med gtn! KÀnns som den Àr 100% för live spelningar och inget annat? Ingen annan som kÀnner sÄ?

Och en sak till, Àr det nÄgon som anvÀnder zbox frÄn motu? Den kÀnns viktig pÄ nÄgot sÀtt eller blir jag lurad?? Ni kan lÀsa om det hÀr --> http://www.motu.com/products/guitar/zbox/summary.html

• 1 mĂ„nad senare...
Postat
Jo, testa ska jag innan jag köper! 😄

MÄste Àven sÀga att jag aldrig kÀnt att jag fÄtt ut det ljud jag vill med gtn! KÀnns som den Àr 100% för live spelningar och inget annat? Ingen annan som kÀnner sÄ?

Och en sak till, Àr det nÄgon som anvÀnder zbox frÄn motu? Den kÀnns viktig pÄ nÄgot sÀtt eller blir jag lurad?? Ni kan lÀsa om det hÀr --> http://www.motu.com/products/guitar/zbox/summary.html

Hej, hur gick det sen? LÀste den hÀr trÄden nu...

Jag har en GT-8, som jag anvÀnder bÄde för live-bruk och för att spela in pÄ datorn. Jag kan hÄlla med om att ljuden lÀtt lÄter lite stela och sterila pÄ datorn, jÀmfört med Guitar Rig eller Amplitude.

Först och frÀmst ser jag till att skapa GT-8-ljud som Àr i stereo, det öppnar liksom ljudet och gör det större och mer levande. Prova att skapa en patch med Preamp DUAL L/R med 10ms delay pÄ högra kanalen och kolla skillnaden. Ett lÀtt stereochorus eller reverb i stereo pÄ detta och det lÄter varken stelt eller sterilt lÀngre!

Sen anvÀnder jag alltid PHONES/LINE OUT som "Output Select", sÄ att högtalarsimuleringen Àr aktiverad i ljudet som lÀmnar GT-8:an.

Jag skulle aldrig slÀppa ifrÄn mig min GT-8:a. Men om du ska sÀlja din kan jag tÀnka mig att köpa den som backup till den jag redan har... :-)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.