Jump to content
Annons

Reverb på bara tex virveln i Superior Drummer


tamb

Recommended Posts

Tjena!

Jag skulle vilja lägga effekter från Cubase på separata trummor i Superior Drummer. Tex reverb på bara virveln. Jag vet att det nämns i manualen att det går men jag förstår inte hur man skall göra. Man kan välja output på varje mick mellan 1-16. Om jag väljer tex output 2 så blir den tyst. Hur kommer jag åt denna i Cubase så jag kan lägga effekter på den?

mvh

Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är det i Cubase5, så finns det en liten ny finess i VSTi-slottarna. Bredvid namnet på ditt VSTi finns en knapp där du kan välja mellan enbart stereo eller multikanal. 🙂 I tidigare versioner har det alltid varit multikanal, om jag kommer ihåg rätt...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det i Cubase5, så finns det en liten ny finess i VSTi-slottarna. Bredvid namnet på ditt VSTi finns en knapp där du kan välja mellan enbart stereo eller multikanal. 🙂 I tidigare versioner har det alltid varit multikanal, om jag kommer ihåg rätt...

Tack men nu är jag lite trög. Hittar inte den knappen du syftar på. Kan du leda den blinde? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack men nu är jag lite trög. Hittar inte den knappen du syftar på. Kan du leda den blinde? 🙂

Nu är jag hemma så att jag kunde fixa det med en liten screenshot:

post-393-1266000470.jpg

Den lilla pluppen som jag har ringat in med rött, är den du väljer utgångar med. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...