lavrell Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 (edited) LÅTNAMN: Funk ARTIST/GRUPP: Test GENRE: Funk (hoppas jag) LÅTLÄNGD: 0:32 KOMPOSITÖR: Micke Lavrell PRODUCENT: Micke Lavrell EV. MEDVERKANDE: Micke Lavrell INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 751 kb STATUS: Test LÅTLÄNK: Här Mixat och klart! Säg ändå vad ni tycker att ni saknar eller vill ta bort, ska nog jobba vidare på denna för egen räkning med VOX osv 😛 Tack på förhand som vanligt! /Micke Edited January 10, 2005 by lavrell Link to comment Share on other sites More sharing options...
dbd Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 När jag hör detta vill jag att du ska göra en housedänga 😛 Det har absolut potential! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted January 8, 2005 Author Share Posted January 8, 2005 När jag hör detta vill jag att du ska göra en housedänga 🙂 Det har absolut potential! Man tackar så mycket 🙂 men du som verkar ha koll på beats och liknande (har ju hört dina grejer) har du nåt tips på vad jag kan göra för att få till svänget mer? Det tipset jag fått änsålänge är att leka mer med hihatsen ... Tacksam för all hjälp. Började på låten idag och ska vara klar på måndag 🙂 är en liten test från en manager som kanske vill starta samarbete (så ger han mig en funk-låt .. huga) 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reason Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 dbd vills säker sammarbeta, han har hur mkt tid som helst Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted January 8, 2005 Author Share Posted January 8, 2005 Uppdaterad låtlänk med ny basgång (OBS! jag är inte basist så ha överseende 😄) Nya länken Link to comment Share on other sites More sharing options...
dbd Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 För mer sväng och flyt... Ja du... Det jag spontant kan tänka på är leadljudet. Det låter likadant hela tiden. Lägg lite filter på det, så blir det lite mer flow i låten. Gör basen lite mindre framträdande också, den är lite stompig nu. Och de där bongosen klipper av lite, ha lite lägre bongos både i tonhöjd och volym. Och lite fler 😄 Sedan är shakern bra, mycket bättre än förra klippet där det inte var någon shaker alls. De ska höjas lite dock, för att öka svänget. Det är ju på 16-delarna shufflen ligger 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted January 8, 2005 Author Share Posted January 8, 2005 För mer sväng och flyt... Ja du...Det jag spontant kan tänka på är leadljudet. Det låter likadant hela tiden. Lägg lite filter på det, så blir det lite mer flow i låten. Gör basen lite mindre framträdande också, den är lite stompig nu. Och de där bongosen klipper av lite, ha lite lägre bongos både i tonhöjd och volym. Och lite fler 😄 Sedan är shakern bra, mycket bättre än förra klippet där det inte var någon shaker alls. De ska höjas lite dock, för att öka svänget. Det är ju på 16-delarna shufflen ligger 🙂 Underbart! precis sånt där jag vill höra 🙂 men förresten så är det inga shakers med 🙂 kanske låter så om hihatsen antar jag =) tack för grym feedback Link to comment Share on other sites More sharing options...
VacUm Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 Jo, visst låter det house.. Även om du inte nödvändigtvis måste dra på massa percussion så vill man ha lite tydligare rytmiska saker. Testa att gatea gitarren och fula till (den känns lite väl såsig för att övertyga nu)? Ett klavinett kanske? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted January 8, 2005 Author Share Posted January 8, 2005 Jo, visst låter det house.. Även om du inte nödvändigtvis måste dra på massa percussion så vill man ha lite tydligare rytmiska saker. Testa att gatea gitarren och fula till (den känns lite väl såsig för att övertyga nu)? Ett klavinett kanske? tack för feedbacken! har faktiskt inte Eq:a gitarrerna alls utan detta är det rena ljudet från min POD så det kommer bli bättre. Ska pröva dina tips! 😄 tack återigen =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest captain nemo Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 Här kommer en feting: Det skall förstås vara en hackande Clavinet som lägger en slinga i detta. Det kommer att bli Baretta eller Starsky & Hutch på nolltid. Snyggt och fett sound. //nemo Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted January 8, 2005 Author Share Posted January 8, 2005 Ny version igen och denna gång med lite mixtrade gitarrer och tillfixat leadkomp samt lite mer percussion. Säg vad ni tycker nu. Är bastrumman för starkt genomskärande nu? Ny version Link to comment Share on other sites More sharing options...
VacUm Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 Ny version igen och denna gång med lite mixtrade gitarrer och tillfixat leadkomp samt lite mer percussion. Säg vad ni tycker nu. Är bastrumman för starkt genomskärande nu? Ny version Låter kanon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest captain nemo Posted January 8, 2005 Share Posted January 8, 2005 Underbart. Jag gillar detta. Påminner lite om soundtracket till "Blondin i svart" med Seka. 🙂 Hitta något stick bara och tryck på med Clavineten, så blir det sjunde himlen... //nemo Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted January 8, 2005 Author Share Posted January 8, 2005 Underbart. Jag gillar detta. Påminner lite om soundtracket till "Blondin i svart" med Seka. 🙂 Hitta något stick bara och tryck på med Clavineten, så blir det sjunde himlen... //nemo Du har så jäkla rätt! 🙂 vet nån nåt ställe man kan ladda ner gratis clavinet-samplingar? skulle vara ovärdeligt 🙂 Tackar herr Nemo för kommentaren 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
johahl Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 Jag skulle gärna vilja ha lite mer "på" trummor, dom känns alldeles för stela nu tycker jag. Kanske lite 16 delar på hihaten, lite mer spökslag på virveln och kanske några fler fills. Sen kanske det skulle funka med en blåssektion som kör ett parti med en enklare melodi. Även en andra gitarr som lägger en liten pickande melodi. Låter bra annars! Kör på det.. oja Link to comment Share on other sites More sharing options...
VacUm Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 Underbart. Jag gillar detta. Påminner lite om soundtracket till "Blondin i svart" med Seka. 🙂 Hitta något stick bara och tryck på med Clavineten, så blir det sjunde himlen... //nemo Du har så jäkla rätt! 🙂 vet nån nåt ställe man kan ladda ner gratis clavinet-samplingar? skulle vara ovärdeligt 🙂 Tackar herr Nemo för kommentaren 🙂 Kör du inte du logic?? Det följer ju med ett klavinett (evd6) som låter bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted January 9, 2005 Author Share Posted January 9, 2005 Kör du inte du logic?? Det följer ju med ett klavinett (evd6) som låter bra. Åhfan, där ser man varför man borde bli mer intresserad av Logics egna syntar 😲 tack som fan VacUm! 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted January 9, 2005 Author Share Posted January 9, 2005 Jag skulle gärna vilja ha lite mer "på" trummor, dom känns alldeles för stela nu tycker jag. Kanske lite 16 delar på hihaten, lite mer spökslag på virveln och kanske några fler fills. Sen kanske det skulle funka med en blåssektion som kör ett parti med en enklare melodi. Även en andra gitarr som lägger en liten pickande melodi. Låter bra annars! Kör på det.. oja Tack för kommentaren 😲 Det finns redan 4 gitarrspår i början av låten men du kanske menar i det andra partiet? Anledningen att det låter lite tomt ibland är att det är menat med sångspår men som tyvärr nog inte blir av. Men killen jag gör detta åt ville bara ha musiken, men jag ville ändå testa med VOX för framtida eget användande 😛 Ska definitivt pröva med lite spökslag! tack för feedbacken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dbd Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 men förresten så är det inga shakers med 😲 kanske låter så om hihatsen antar jag =) tack för grym feedback Lugnt! Gillar detta som fan. Ja jag menade hihatsen, lyssnade i mina fulhögtalare innan, så man hörde ingen större skillnad eftersom de är så tysta 😛 Men jag tycker fortfarande de ska upp lite i volym. Och basen ner lite. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polder Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 Tja! Svängigt... Jag skulle nog få fram lite mer balans mellan trummor o basen... känns att basen är lite för dominant... Lite percusion hörs dåligt... som sagt förut höjd det i både styrka o tonhöjd... En clav skulle inte skada... Har du funderat någonting på att hitta en lite fulligare hi-hat? Spökslag är en bra nyckel... Eller byt ut hela trumkompet o sätt dit ett house/club sväng komp 😉 Har precis börjat med lite produktion jag också... går att hitta på min prelemenära hemsida 🙂 Keep up the good work! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted January 10, 2005 Author Share Posted January 10, 2005 (edited) "Slutlig" mix med lite lätt mastering med ny länk 😉 såhär kommer jag lämna in låten, hoppas det låter bra 🙂 Nya låtlänken Säg ändå vad ni tycker att ni saknar eller vill ta bort, ska nog jobba vidare på denna för egen räkning med VOX osv 🙂 Edited January 10, 2005 by lavrell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest captain nemo Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 There you go - the Clav is on. Jäkligt bra, lavrell. //nemo Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted January 10, 2005 Author Share Posted January 10, 2005 There you go - the Clav is on. Jäkligt bra, lavrell. //nemo Tackar så mycket 🙂 det värmer 😉 känns helt okej för att vara första låten med spelade syntar jag nånsin gjort. Bara sång som saknas och det ska nog fixas inom 2 veckor 🙂 slänger upp en sån version också så småningom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts