Jump to content
Annons

Beyerdynamic TG-X60 eller Sennheiser e945?


Vemundr

Recommended Posts

jag sjunger (skriker) i ett metalband och ska byta upp mig från Shure Beta58 till något bättre.

blev tipsad om TG-X60 och e945. är det någon med erfarenhet av dessa mikar som skulle vilja dela med er av sin visdom?

skulle det annars vara så att någon vet en annan mik som (för samma peng) utklassar dessa skulle det bara vara intressant att veta.

miken måste vara okänslig för rundgång men ha ett hejans skjuts. replokalen är högljudd, liten och ofta är scenerna inte mycket bättre.

lyssna gärna på oss så ni vet hut jag/vi låter.

http://www.myspace.com/catoninetails2007

tacksam för svar.

Redigerat av Vemundr
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

nu har jag testat både tg-x60 och e945. jag börjar med 60'an, jag tyckte verkligen inte att den funkade att skrika i. galet mycket bas när man håller så nära munnen och om man ska hålla den så det låter bra måste man istället gaina den otroligt mycket så den istället rundar. vad gäller 945'an tyckte jag inte att den gav tillrckligt mycket klös.

så jag antar att stannar kvar vid min beta 58 för den funkade bäst av dessa iaf.

hur är det egentligen? har hört att de nya beta58'orna (2007 och framåt) är lite mer klös i jämfört med de gamla. stämmer det och hur mycket skillnad blev det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske en dum idé, men kan du låna och testa en Sennheiser E906 så gör det, på kul om inte annat. Jag ser den som en förbättrad SM57. Den är gjord för att sitta direkt mot tyget på gitarrstärkare. Kanske funkar kanon på skrik? Den är då inte rundgångskänslig i alla fall. Men antagligen är Beta58 bäst. Jag har en sån, och den är skitbra med tanke på rundgång. Att kunna ställa eq på medhörning är bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Ni låter väldigt bra. 🙂

Jag vet vad jag hade satsat på för sångmick till den här musiken. 😛

209064.jpg

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Tror du en livetekniker skulle tycka om den där?

Det är många som tycker om MD21:an... 😄

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Det slutade med att jag köpte en Sennheiser e 945 och jag är sjukt nöjd med den. exemplaret av denna mik jag lånat och testat innan köp kanske inte var så bra för den jag köpte var verkligen avsevärt bättre.

så till alla som tröttnat på beta58'n och vill ha en liknande mik för under 2000 kr kan jag verkligen rekommendera e945'an :rolleyes: !

Link to comment
Dela på andra sajter

+1 för TG-X60. Den klår evolution-mickarna.

...men så kan jag inte låta bli att säga JJlabs BMD950. Ja, visst är den en Kinamick men den låter och känns som en kopia av TG-X.

Hög utnivå, bra snyggare sångljud än Beta58:an och kostar tusenlappen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...