Kanelen Postat 7 februari 2010 Postat 7 februari 2010 FrĂ„ga! Var tillverkas C-1 elite gitarrerna? Den tillhör ju diamond serien och jag hade för mig att delarna till dessa tillverkas i Korea (samma fabrik som Cort) och monteras och justeras i USA. Satt och glappade med nĂ„gra gitarrentusiaster (pĂ„ puben naturligtvis đ )och Ă„sikterna var minst sagt delade dĂ„ nĂ„gra var bergsĂ€kra pĂ„ att de helt gjordes i USA och nĂ„gra trodde Indonesien eller nĂ„got ditĂ„t. Finns det nĂ„gon pĂ„ forumet som har stenkoll pĂ„ detta sĂ„ hade jag blivit glad.
Esset Postat 7 februari 2010 Postat 7 februari 2010 FrĂ„ga! Var tillverkas C-1 elite gitarrerna? Den tillhör ju diamond serien och jag hade för mig att delarna till dessa tillverkas i Korea (samma fabrik som Cort) och monteras och justeras i USA. Satt och glappade med nĂ„gra gitarrentusiaster (pĂ„ puben naturligtvis đ )och Ă„sikterna var minst sagt delade dĂ„ nĂ„gra var bergsĂ€kra pĂ„ att de helt gjordes i USA och nĂ„gra trodde Indonesien eller nĂ„got ditĂ„t. Finns det nĂ„gon pĂ„ forumet som har stenkoll pĂ„ detta sĂ„ hade jag blivit glad. Handbyggena tillverkas i USA med en ledtid pĂ„ 36mĂ„nader eller nĂ„got liknande. Allt under 5000kr tillverkas i Indonesien, tidigare Kina. Allt över 5000kr tillverkas i Korea och justeras sedan av Schecters folk i Burbank, CA.
Kanelen Postat 7 februari 2010 TrĂ„dstartare Postat 7 februari 2010 đ Tackar för detta, dĂ„ hade vi ju rĂ€tt allihop đ . Det var inte sĂ„ lĂ€ngesen som man fasade för gitarrer gjorda i Korea, innan dess var det japanska grejjor som var katastrof. Det visade sig dock att det var mer Ă€n bra gitarrer dĂ€r ifrĂ„n och mĂ„nga har blivit samlarobjekt. Undrar om man sitter och har samma diskussion ang Kina och Indonesien instrument i framtiden och Ă„ngrar att man inte köpte nĂ€r det var billigt dĂ€r.
Backspin Postat 8 februari 2010 Postat 8 februari 2010 đ Tackar för detta, dĂ„ hade vi ju rĂ€tt allihop đ . Det var inte sĂ„ lĂ€ngesen som man fasade för gitarrer gjorda i Korea, innan dess var det japanska grejjor som var katastrof. Det visade sig dock att det var mer Ă€n bra gitarrer dĂ€r ifrĂ„n och mĂ„nga har blivit samlarobjekt. Undrar om man sitter och har samma diskussion ang Kina och Indonesien instrument i framtiden och Ă„ngrar att man inte köpte nĂ€r det var billigt dĂ€r. Var sjĂ€lv lite tveksam till att köpa en PRS SE frĂ„n Korea, men blev mycket positivt överraskad. Ăr helt enkelt grymt nöjd med den. Detaljer, finish, allt Ă€r kanon, inte minst ljud och spelkĂ€nsla. Har i och för sig svĂ„rt att tĂ€nka mig att PRS och andra mĂ€rken som Ă€r mĂ„na om sitt rykte tillĂ„ter att det tillverkas "skit" i deras namn. Har ocksĂ„ en billig Schecter, sĂ€kert made in China. Helt ok att spela pĂ„ men "snickeriarbetet" Ă€r kasst. Verkar som nĂ„gon med Parkinson och en huggmejsel har jobbat pĂ„ den. Min sons egenhĂ€ndigt gjorda smörkniv frĂ„n slöjden har bĂ€ttre finish đ
Hellpig Postat 8 februari 2010 Postat 8 februari 2010 đ Tackar för detta, dĂ„ hade vi ju rĂ€tt allihop đ . Det var inte sĂ„ lĂ€ngesen som man fasade för gitarrer gjorda i Korea, innan dess var det japanska grejjor som var katastrof. Det visade sig dock att det var mer Ă€n bra gitarrer dĂ€r ifrĂ„n och mĂ„nga har blivit samlarobjekt. Undrar om man sitter och har samma diskussion ang Kina och Indonesien instrument i framtiden och Ă„ngrar att man inte köpte nĂ€r det var billigt dĂ€r. All form av förĂ€ndring Ă€r nĂ„got som man fasar för, verkar det som. SĂ„g precis samma diskussion pĂ„ ett Ibanez-forum, nĂ€r jag kollade efter info om DTT700 (nya versionen av deras Destroyer/Explorer). Folk förfasade sig över att den tillverkas i Indonesien och tycks ha glömt bort att man hade samma Ă„sikter om Korea för nĂ„gra Ă„r sedan... đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.