Jump to content
Annons

Mobilstörningar i Högtalarna.


Gäst

Recommended Posts

Jag har inte haft problem förut, men nu har det börjat roa sig duktigt. Får hela tiden massa störningar från min iPhone in i mina dator högtalare. Det gäller öven om högtalarna inte är inkopplade i datorn eller att telefonen ligger längre bort. :S?

Vad kan de bero på? Har inte varit så förut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sådär har jag alltid haft. Det sprakar till i datorn sekunden innan det ringer i telefonen. (Eller då telefonen ska kolla SMS och annat som den gör ibland.)

Tydligen är en del elektronik känslig för mobilens sändare. Därför man inte ska ha mobilen på vid besök på sjukhuset, kan kanske bli värre konsekvenser än lite sprak i högtalarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja för det är knepiga ljud ibland med. Det knackar, knäpper och ibland kommer det klassiska ljudet(den pitchade motorsågen). Går det inte att lösa med en bättre sladd från datorns 3.5mm till högtalarna? Vart kan ljudet tas upp annars?

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär beter sig min mobila bredbandsdongel också (ComViq). Appropå motorsågar.... =)

Blää på det. Det hade jag dock aldrig problem med när jag hade mobilt breddband. hmm

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja för det är knepiga ljud ibland med. Det knackar, knäpper och ibland kommer det klassiska ljudet(den pitchade motorsågen). Går det inte att lösa med en bättre sladd från datorns 3.5mm till högtalarna? Vart kan ljudet tas upp annars?

Som jag fattar det har det med avskärmning att göra.

Balanserade kablar är mer resistenta mot störningar.

Använder du just nu 3.5mm kabel till högtalarna så är det obalanserat, och då måste du nog göra en avskärmning själv.

Alltså bygga med t.ex. alufolie eller något liknande.

Kedjan måste vara balanserat ut från ljudkortet och in i högtalarna, först då får du bättre resistens.

Har du som jag t.ex. obalanserat från ljudkortet men balanserat in i högtalarna faller det.

Jag har radio i högtalarna 24-7, samt mobilstörningar när det ringer osv.

Finns liknande trådar om detta här på forumet.

Mvh Christer

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag fattar det har det med avskärmning att göra.

Balanserade kablar är mer resistenta mot störningar.

Använder du just nu 3.5mm kabel till högtalarna så är det obalanserat, och då måste du nog göra en avskärmning själv.

Alltså bygga med t.ex. alufolie eller något liknande.

Kedjan måste vara balanserat ut från ljudkortet och in i högtalarna, först då får du bättre resistens.

Har du som jag t.ex. obalanserat från ljudkortet men balanserat in i högtalarna faller det.

Jag har radio i högtalarna 24-7, samt mobilstörningar när det ringer osv.

Finns liknande trådar om detta här på forumet.

Mvh Christer

Finns det inte såna balanserade sladdar då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har nog knappast balanserade ingångar på datorhögtalarna... 😉

Dom ja är. Nej det klart det inte är det. 😛 Ja jag får finna en bra plats för att lägga telefonen på bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en av anledningarna till att jag bytte till balanserade kablar till mina monitorer.

Men tyvär gjorde det ingen skillnad. Nu har jag bytt kablar igen av andra anledningar och får se

om det blir skillnad.

Som jag fattar det har det med avskärmning att göra.

Balanserade kablar är mer resistenta mot störningar.

Använder du just nu 3.5mm kabel till högtalarna så är det obalanserat, och då måste du nog göra en avskärmning själv.

Alltså bygga med t.ex. alufolie eller något liknande.

Kedjan måste vara balanserat ut från ljudkortet och in i högtalarna, först då får du bättre resistens.

Har du som jag t.ex. obalanserat från ljudkortet men balanserat in i högtalarna faller det.

Jag har radio i högtalarna 24-7, samt mobilstörningar när det ringer osv.

Finns liknande trådar om detta här på forumet.

Mvh Christer

Redigerat av Pmm
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...