LuddeHellacopter Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Jag har ett problem då jag precis har köpt ett M-Audio Delta 1010LT och bara kan använda mig av de två första monokanalerna för inspelning (då det finns 8 till på kortet). Hur gör jag för att välja t.ex, Mono kanal 3 av 8 då jag lägger till ett spår i Cubase SX 2.0? MVH Ludde 😛
LuddeHellacopter Postat 7 januari 2005 Trådstartare Postat 7 januari 2005 Hmm..Okej, jag adderade några stereopar så att det stod stereo in 2,3,4 etc..i par..Men det går fortfarande inte in någon signal inn till cubase.. Kan jag ha gjort nåt fel? MVH Ludde 🙁
joachime Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 När du adderar in-/utgångar så ska du dels ge dom namn, dels adressera dom till och från fysiska in-/utgångar på ljudkortet. Kolla att du gjort både och. Läs också mer om 'VST connections' i manualen (finns som pdf).
LuddeHellacopter Postat 7 januari 2005 Trådstartare Postat 7 januari 2005 Hmm, det enda jag kan göra är att skriva ett namn under "Bus Name". Är det under "Asio Device Port" man ska sätt rätt namn på rätt plats eller så att säga? För där kan jag bara välja mellan samma alternativ som på det första Stereoparet (i mitt fall: 1, eller 2 SB Live! Wave enhet.). MVH Ludde
joachime Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Då måste du, till att börja med, byta så att Cubase använder rätt drivtuiner. DVs drivrutinerna till ditt M-Audio Delta 1010LT. Har du installerat dom?
LuddeHellacopter Postat 7 januari 2005 Trådstartare Postat 7 januari 2005 Dom har jag förmodligen installerat om dom inkluderade i den medföjande CD-skivan. Men om nu Cubase använder sig av dom vet jag ej. MVH Ludde
joachime Postat 8 januari 2005 Postat 8 januari 2005 Antagligen inte eftersom du bara kan välja SB Live!. Har för mig att det finns någon knapp, typ refresh, som kollar vilka fysiska in/utgångar som finns tillgängliga. Om du hittar något sånt, kan du pröva om Cubase hittar rätt in/utgångar. Annars tycker jag du ska gå in på 'devices' och kolla att Cubase verkligen användre sig av M-audios drivrutiner. Det bör stå något med 'M-Audio' och antagligen 'ASIO'. Gör det inte det får du byta. Gå sen tillbaks till 'VST connections' och pröva att skapa nya ingångar.
LuddeHellacopter Postat 8 januari 2005 Trådstartare Postat 8 januari 2005 Du hade rätt! Tack så mycket. Jag gick in under drivers och ändrade så att det blev M-audios drivrutinder, och nu funkar det fin! Tack så mycket! MVH Ludde 🙁
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.