Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Har åter igen tagit upp mitt eviga problem med att få Reason och logic att funka tillsammans på ett bra sätt. Just nu leder jag själva audion igenom, det funkar ju men jag vill ha midisignalerna till logic så att jag kan bearbeta dem som sådana. Samma gäller egentligen Art Vistas Virtual Gran Piano, men jag antar att det är typ samma problem/lösning.

Jag fattar verkligen inte hur jag ska använda external-midi spåren. Jag trycker Alt+cmd+N som öppnar skapa-spår-fönstret i arrange och väljer external midi. Sen öppnar jag "library" och där finns Reason och alla dess devices. När jag väl valt rätt device så återstår problemet att det inte låter och jag tycker mig inte kunna se vart ljudet går ut någonstans. Det skapas inget spår i mixern.

Någon som vet hur man gör?

Edit: Det är Logic 8 och Reason 4...

Edited by Joelbille
  • 4 weeks later...
Annons
Posted (edited)

Bumb... Över 100 views och inget svar! 😆

Hur jobbar ni med logic/reason? Om svaret finns i nån annan fin tråd får någon vänlig själ gärna posta en länk.

Edited by Joelbille