Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har funderat lite...

Om vi sÀger att jag har ett trumset uppmickat och kopplat till ett ljudkort (som till exempel MOTU 8PRE) och dÄ anvÀnder alla Ätta ingÄngar till mickar för trummorna, och samtidigt vill kunna spela in sÄng, linad gitarr e.d...

Hur fungerar det att köra resten av ingÄngarna via en synth, som till exempel denna; Roland Fantom G8 som har en fantommatad XLR-input.

Jag förstÄr att jag kan behöva koppla det via en preamp först, men eftersom jag ÀndÄ planerat att skaffa nÄgot sÄdant i synthvÀg, vore det ju smidigt att fixa gitarr och sÄng den vÀgen, och samtidigt slippa köpa ett extra ljudkort.

Vad sĂ€ger ni? 😏

Annons
Postat (redigerat)

TyvÀrr sÀger jag. MikingÄngen pÄ Fantom G8 Àr för att spela in egna samplingar. Att du kan skicka audio frÄn synten via USB gör heller inte synten till ljudkort till din dator.

Om du skulle vÀxa ur en 8PRE, köp ett ljudkort med ADAT-ingÄng (t ex MOTU 828mk3). Sedan anvÀnder du ditt 8PRE som enbart 8 mikpreampar med ADAT-utgÄng in i ljudkortet.

Redigerat av Linus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.