Jump to content
Annons

JJlabs BSH300V


browno

Recommended Posts

Annons

kom igen nu, jag får stryk av basisten om jag inte fixar fram lite bra tips. Ni får gärna förslå andra bra budget förstärkare. Det börjar krisa lite eftersom vi ska flytta in i ny replokal om ca en vecka behöver vi den då. Den får kosta ca 2000-6000.-

Link to comment
Dela på andra sajter

En bassist ska koka kaffet och inte komma och ställa en massa krav!!

Skämt åsido, det är väl bara att han provar förstärkaren själv, och ser om han är nöjd? Och jämföra med andra märken som gör basförstärkare i samma prisklass, t ex Marshall och Behringer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tala aldrig om för en annan att "denna bör du ha, den låter skit bra". Vi har så olika åsikter om vad som är bra. Låt honom testa förstärkare själv så slipper du att han försöker strypa dig efter han blivit så besviken på förstärkaren du tipsade om.

Redigerat av punkrockdude
Link to comment
Dela på andra sajter

tanken var väl att han skulle få lite färre att välja emellan inte att jag ska säga "köp denna för de sa nån okänd filur på ett forum!" Det finns ju ganska många förstärkare så om man kunde få hjälp att veta vilka man ska spana in extra noga och vilka man ska undika så blir det lättare när man letar runt i affärerna, det kan ju ta en jävla tid att testa 10 stärkare i varje affär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog vilja påstå att det egentligen inte finns några dåliga förstärkare. Däremot passar inte alla förstärkare alla spelare.

Vet att många stör sig på att tidningen Fuzz allt som oftast är väldigt positiva till produkterna dom testar. Det tyder dock bara på slarvig läsning; Vad dom brukar skriva är ungefär "använder du ett sådant instrument och spelar den musikstilen (o s v) så är det här helt rätt". Det är ju inte alls samma sak som att skriva "den här produkten är bäst på allt oavsett vad" (om man överdriver en aning).

Vad gäller JJ Labs-förstärkaren så använder ju tydligen bassisten i Claes Yngströms band en rigg av det märket, tyder ju på en nöjd användare i a f?

Det var dom ganska generella råden... Finns annars ganska bra (svenskt) strängbändar-forum på http://www.gmf.se/forum Lägg upp en tråd där, finns förmodligen fler sträng-inriktade människor där.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Andrew (oregistrerad)
Goddag jag har blivit ombedd att på min basist vägnar fråga er vad ni tycker om JJlabs BSH300V basförstärkare, är det värt pengarna? Hur ställer det sig mot andra förstärkare i samma prisklass?

Hm min basist i bandet har en sån däringa JJlabstopp. Inte alls tokig. Passar bra till den stoner-hårdrock vi kör. Liten och snygg... Inget krångel... Funkar kanon i repan utan att han behöver ratta i oändlighet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...