Jump to content
Annons

Nedgradering från Win7 till XP


Stemas

Recommended Posts

jag har haft många problem med Win7 64bit, inga drivrutiner för mitt ljudkort, plus att jag nu märkte att jag inte kan använda min spel-joystick för att win7 inte stödjer Gameport. Det får helt enkelt vara nog nu!

Jag har en gammal winxp 32 bitar cd liggandes, min fråga är; Vad finns det för nackdelar att nedgradera?

jag vet att jag inte kommer att kunna använda directX 10 i spel, vilket är tråkigt eftersom jag precis köpt ett nytt graffekort. Men får helt enkelt tåla det.

Vad är det igentligen som är skillnaden mellan 64 och 32 bits? Jag har 4 gb minne. Kommer jag inte kunna använda allt?

Är det fler funktioner som försvinner?

Tacksam för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
jag har haft många problem med Win7 64bit, inga drivrutiner för mitt ljudkort, plus att jag nu märkte att jag inte kan använda min spel-joystick för att win7 inte stödjer Gameport. Det får helt enkelt vara nog nu!

Jag har en gammal winxp 32 bitar cd liggandes, min fråga är; Vad finns det för nackdelar att nedgradera?

jag vet att jag inte kommer att kunna använda directX 10 i spel, vilket är tråkigt eftersom jag precis köpt ett nytt graffekort. Men får helt enkelt tåla det.

Vad är det igentligen som är skillnaden mellan 64 och 32 bits? Jag har 4 gb minne. Kommer jag inte kunna använda allt?

Är det fler funktioner som försvinner?

Tacksam för svar.

Win Xp 32 bit använder sig inte av alla din 4gb ram men andra program du installar kan utnyttja din ram som jag har förstått det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns lite overkill att just en gammal osupportad gameport ska vara droppen som får bägaren att rinna över.

Är det så tokigt att uppgradera till en spelkontroll med usb? Min erfarenhet kring gameportar är inte de bästa. Påminner en smula om problemen man hade före usb, med parallella och seriella portar.

Win7 är bra men blir bättre med tiden. En dualboot med xp och win7?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte bara Gameporten som trilskas, Det är Ljudkortet också, jag har ett gammalt Creative audigy 2 zs pro som har funkat jättebra innan. Har alla ingångar/utgångar jag behövt, latencyn har varit ok osv. Men när jag installerade det tillsammans med win7 så blev det en massa problem, bland annat en fördröjning på audio-in kanalen på en halv sekund. letat runt hela internet efter en lösning, men det verkar helt enkelt som att Creatives drivrutiner är för gamla, o det verkar inte komma några nya på ett tag...

Verkligen synd för jag gillar win7 annars. Snabbt, skön layout osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte bara Gameporten som trilskas, Det är Ljudkortet också, jag har ett gammalt Creative audigy 2 zs pro som har funkat jättebra innan. Har alla ingångar/utgångar jag behövt, latencyn har varit ok osv. Men när jag installerade det tillsammans med win7 så blev det en massa problem, bland annat en fördröjning på audio-in kanalen på en halv sekund. letat runt hela internet efter en lösning, men det verkar helt enkelt som att Creatives drivrutiner är för gamla, o det verkar inte komma några nya på ett tag...

Verkligen synd för jag gillar win7 annars. Snabbt, skön layout osv.

Kör med xp då.

Sedan kan du byta tiil win 7 om du köper nytt ljudkort eller spel spak senare.

Har du tur kan du hitta nya driv rutiner för ditt ljudkort eller spel spak bruka komma nya med tiden.

Win 7 kan ha nya drive rutiner med med tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...