Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Jag anvÀnder Steinberg Groove Agent. Jag undrar hur man fÄr in de fÀrdiggjorda beatsen som finns i programmet o kopiera dem till ett midi spÄr? Kan man se hur deras trumslag ligger i en drum map? Försökt allt kÀnns de som.

Tack pÄ förhand.

Annons
Postat (redigerat)

Klicka pÄ Edit sÄ att editeringsfönstret öppnas, klicka sedan pÄ "setup-luckan", klicka över switchen "MIDI output", vÀlj sedan GA som input till midispÄret, tryck pÄ record och spela in sÄ lÀnge du önskar. Passa pÄ att dra lite i reglarna för att fÄ med variationerna...stoppa nÀr du har lust och du har ditt midi-spÄr som du sen kan editera, klippa och klistra...

I GA:s manual finns en bild pÄ hur de har lagt trumslagen, men jag vill minnas att drum-mapen inte avviker nÀmnvÀrt frÄn GM standard...dvs Kick pÄ C1 osv...

Lycka till!

/Jan Olof

Redigerat av jokron

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.