Jump to content
Annons

Datorn hittar itne min liquid mix

Recommended Posts

BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

Hej!

När jag ska installera drivrutinerna till min liquid mix så ska det komma upp en ruta där datorn hittar objejktet, men det gör det inte, där är ström från firewireporten till liquid mix men vad ska jag göra för att kunna installera? det går inte att installera den utan att den hittas.. :S har googlat och hittar inga problem som e likadana som mina,.

Annons
BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

verkligen ingen som ahr det problemet??? blir vansinnig:) allt annat funkar via firewire men inte denna jävla burken

Postat

Jag börjar smått...ha överseende!

1. Rätt drivrutiner?

2. INTE kontakten i när du installerar, om den inte uttryckligen säger till om det under installation.

3. Allt annat funkar i samma port om du ansluter dem?

Postat

Jag har haft samma problem med Liquid Mix och PC och aldrig lyckats installera. Nu kör jag bara Liquid Mix tillsammans med min MacBook.

Men den här upplysningen kanske ställer saken i ny dager! Kokanin - när jag pluggar in LM i PC-firewireanslutningen så blinkar den på sin vanliga julgransvis.

Så den är ju liksom bevisligen igång. Men du menar att man ändå måste ansluta adaptern?

Postat
Jag har haft samma problem med Liquid Mix och PC och aldrig lyckats installera. Nu kör jag bara Liquid Mix tillsammans med min MacBook.

Men den här upplysningen kanske ställer saken i ny dager! Kokanin - när jag pluggar in LM i PC-firewireanslutningen så blinkar den på sin vanliga julgransvis.

Så den är ju liksom bevisligen igång. Men du menar att man ändå måste ansluta adaptern?

Den får antagligen tillräckligt med ström för att blinka. Men som jag har förstått det är det adapter som gäller, om man kör PC.

På min gamla PC-laptop (Dell) fick jag även sätta i en extra FW-port (Expresscard). Sedan funkade det perfekt! (Det tog faktiskt en veckas slit med att få den att funka). Sedan när man bytte till Mac var det bara att plugga in den.

Postat
Har hört om folk som inte fått LM att fungera på Mac men de kanske hade Lucent (agare) -FW i sina burkar. Någon som kan bekräfta detta?

Möjligt. Jag satte i ett extra FW-kort i min Mac Pro. Ville inte riskera att LM skulle krocka med ljudkortet eller någon hårddisk.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.