Jump to content
Annons

Ljudkort slutar att fungera. ominstallation av drivrutin hjälper inte.

Recommended Posts

BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

Hallå Gubbar!

Jag har ett jävligt irriterande problem. Jag är en olycklig ägare av ett m-audio fasttrack ultra 8r och efter ett tag så kan ajg itne spela upp ljud i cubase, direkt från datorn eller någonting annat, ajg väljer att installera om drivrutinerna men det hjälper inte, startar om datorn osv, det enda som hjälper är att formatera om datorn och installera allt på nytt...Vad ska jag göra?? Det kommer upp en blå skärm ibland när jag sitter i cubase och då måste datorn startas om, det står någonting med att minnet inte räcker till eller liknande..Och det händer enbart med detta ljudkort..Vad beror det på???

Annons
Postat

verkligen ingen som råkat ut för samma problem??

Postat

kan det va att windows sju itne är så bra till ljudkortet eller?

Postat

Hej Gilbert!

Jag är skitkass på datorer, men ska kolla länken du skicka...måste få rätt på det för det är så jäkla irriterande...mitt uppe i en produktion sen abra slutar skiten att funka..

Postat

vad är förresten energisparfunktioner? och dcp??

Postat

hej

Jag råkar ut för en liknande grej....har ett M-audio firewire solo. Ibland händer det att ljudet slutar funka men då räcker det att jag startar om datorn sen funkar det igen.

Får även blåskärm ibland, vet dock ej varför

Postat

okej...det är så jävla irriterande....har hittat nåt på maudios hemsida jag ska testa nu...inaktivera inbyggda ljudkortet, nätverkskort osv..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.