Jump to content
Annons

Studiomöbel


SirThoms

Recommended Posts

Hej, jag letar efter ett studiobord som denna killen har i youtubelänken:

Det är mkt viktigt för mig att pianot är placerat under tangentbordet och att man kan dra skivan med pianot in och ut över knäna. Så att man har allt nära intill sig. Jag har ett tungt Roland RD-700 piano.

Jag vill alltså om du ser på bilden nedan att man ska kunna skjuta in pianot under tangentbordet så att man kan sitta nära allt och slippa sträcka sig efter musen..

Någon som vet vad det är för studiomöbel han har? Och vart man kan köpa det?

Mycket tacksam för svar! (Och inga tips om Ikeas Jerker bord nu 😮..)

post-12788-1263681064_thumb.jpg

Redigerat av SirThoms
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

nej jag vet inte vad det där, ser ut som ett egenbygge(?)

argosy har ju liknande och snyggare bord.

http://www.argosyconsole.com/argosy_dual15k.html

men jag skulle faktiskt ha klaviaturen åvanför t-bord och mus samt skita i utdragsbord. bara man har tillräckligt plats mellan kalviatur och skivan för t-bod så kan kalvituren sticka ut över t-bord och mus. men det är bara vad jag själ kommit framtill att jag tycker funkar bäst. det blir ju lite som att "2 svånings staviv" för keyboard(klaviatur).

EDIT: om man sätter ett utdrasbord under klaviaturen på argosy bordet, det så så jag maner.

Redigerat av adrumdrum
Link to comment
Dela på andra sajter

BJORNANDERSSON (oregistrerad)

Fan va schysst bord..Men det ser dock inte ut att va särskilt billigt...Bygg själv så kostar det inte så mkt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bygg själv det är bäst... Skit om det inte är så snyggt eller så.. då kan man iaf bestämma hur det ska vara utformat

ja det är ju bäst, argosy tex är ju inte billiga kostar runt 20tusen. men det går ju att få ideer från tex argosy, jag har tagit många idear argosy till mit nya mixbord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men det ser ju ut att stämma, men finns det några återförsäljare i Sverige då? Eller några andra som bygger studiomöbler eller liknande på beställning i Sverige?

emusic säljer deras prylar. Ring dom eller skicka ett mail med en förfrågan samt offert förslag om du vet hur ditt bord ska se ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

emusic säljer deras prylar. Ring dom eller skicka ett mail med en förfrågan samt offert förslag om du vet hur ditt bord ska se ut.

Tack så mkt, jag har kollat med de och de skulle se om de kunde hjälpa mig.

Funderar lite på att bygga eget också. Vart vänder man sig för att köpa träskivor i olika träslag? Jag bor i uppsala... Finns det i BAUHAUS, Beijer kanske? Skulle ju vara fint om man kunde få hjälp att såga ut skivorna någonstans också.

Mvh

Redigerat av SirThoms
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

oj.. jag satt precis och var på väg att skriva en tråd om detta innan jag såg din post... har en M-AUDIO, Keystation Pro 88, och funderar också på bästa möjliga lösning för studiomöbel... känns som om allting blir fel...

SirThoms lösning var snyggast och imponerande att han byggt allting själv, det är inspirerande, jag har inte ens byggt en smörkniv... men jag undrar om det inte är dags att börja...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör på två bord i 90°vinkel, klaviatur och ljudkort mm på det ena och dator, skärm och monitorer på det andra. Mycket plats, sen tycker jag att det är skönt om man spelar in andra än sig själv att man kan sitta kvar i sin stol och komma åt datorn och tangentbord medan det spelas på klaviaturen.

Redigerat av Joelbille
Link to comment
Dela på andra sajter

oj.. jag satt precis och var på väg att skriva en tråd om detta innan jag såg din post... har en M-AUDIO, Keystation Pro 88, och funderar också på bästa möjliga lösning för studiomöbel... känns som om allting blir fel...

SirThoms lösning var snyggast och imponerande att han byggt allting själv, det är inspirerande, jag har inte ens byggt en smörkniv... men jag undrar om det inte är dags att börja...

Vad trevligt att du tyckte min lösning var snyggast ;D.. Jag hade inte heller byggt en smörkniv innan. Det enda jag har gjort är att mäta ut alla delar jag behöver och sen köpt en bänkskiva på bauhaus där de också sågade bänkskivan med måtten jag hade med mig. Sen var det bara att köpa bordsbenen, vinkeljärn och en skena och åka hem och skruva ihop allt. Åk och gör det nu =)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
imponerande. och inspirerande. man blir sugen på att ge det en chans...

jag är rädd för att vikten av keyboarden ska vara för tung för möbeln... men jag antar att det fungerar bra, alltså...

Supersnygg möbel!

Ska försöka bygga en likadan. Skulle gärna vilje veta var du har för höjd på benen samt mått på skivan (inkl. tjocklek) ? Var har du köpt rullskenorna?

Stort tack om du har möjligt att posta dessa.

/T

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Vad trevligt att du tyckte min lösning var snyggast ;D.. Jag hade inte heller byggt en smörkniv innan. Det enda jag har gjort är att mäta ut alla delar jag behöver och sen köpt en bänkskiva på bauhaus där de också sågade bänkskivan med måtten jag hade med mig. Sen var det bara att köpa bordsbenen, vinkeljärn och en skena och åka hem och skruva ihop allt. Åk och gör det nu =)

Hur mycket gick det där kalaset på månntro?

Väldigt imponerad. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Supersnyggt, vad har du köpt beslagen, verkar de hålla? Har du tänkt på att du kan ha hörlurarna på örnens huvud när du inte använder dem :-)

robc

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Hur mycket gick det där kalaset på månntro?

Väldigt imponerad. 🙂

Tack =), det blev inte jättebilligt, men inte jättedyrt heller. Själva bänkskivan kostade 2000kr (2020x900). Sen har jag lite svagt minne på resten men bordsbenen låg på ca 180kr/st tror jag, skenan ca 160. Sen skruvar, de små benen för högtalarna och sågning av bänkskivan. Så ca 3800kr. Allt är köpt på bauhaus så det är bara att åka och titta.

Mvh

Redigerat av SirThoms
Link to comment
Dela på andra sajter

Supersnyggt, vad har du köpt beslagen, verkar de hålla? Har du tänkt på att du kan ha hörlurarna på örnens huvud när du inte använder dem :-)

robc

Bauhaus, det sitter som berg. Nej jag har inte tänkt på att jag kan hänga lurarna på örnens huvud faktiskt, haha =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack =), det blev inte jättebilligt, men inte jättedyrt heller. Själva bänkskivan kostade 2000kr (2020x900). Sen har jag lite svagt minne på resten men bordsbenen låg på ca 180kr/st tror jag, skenan ca 160. Sen skruvar, de små benen för högtalarna och sågning av bänkskivan. Så ca 3800kr. Allt är köpt på bauhaus så det är bara att åka och titta.

Mvh

Det är ju rena julafton jämfört med dom som finns att köpa för 20.000.

Jag ska försöka fixa till ett bord jag har, men funkar det inte så lär jag nog härma dig. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Waltzberger (oregistrerad)

jag är själv på jakt efter ett smidigt studiobord som rymmer en 61/88-klaviatur och upphöjd plats för skärmar/monitorer och sprang då på detta lilla verk:

http://www.billebro.se/myshop/myshop_start...2&PRID=4485

nedsatt från 4.995:- till 2.999:- och finns i svart/vit/valnöt

hade jag fortfarande gått på möbelsnickarutbildningen så hade jag självklart byggt ett helanpassat bord själv för billig peng men utan alla maskiner som finns på såna ställen är det aningen svårare så nu överväger jag att köpa ett och det landar nog på ett sånt här.

kanske inte alls va du sökte, men tänkte tipsa dig ifall 🙂

lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...