Jump to content
Annons

TC Electronic Konnekt 24D


alex30free (oregistrerad)

Recommended Posts

alex30free (oregistrerad)

Hej

ni som detta kort, vad tycker ni!

Jag behöver 4 in och utgÄngar (minst 1 av de mikpreamp) + firewire och tÀnkte köpa detta!?!?!

Var i kontakt med musikshopen.com och de rekommenderade mig kortet...

http://www.musikshopen.com/electronic-konn...ath=407_408_456

Innan jag lÀgger ut de 5395:- hade jag gÀrna velat veta vad ni tycker...vad Àr alternativen?

konnekt_24d.jpg

Redigerat av alex30free
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Hej

ni som detta kort, vad tycker ni!

Jag behöver 4 in och utgÄngar (minst 1 av de mikpreamp) + firewire och tÀnkte köpa detta!?!?!

Var i kontakt med musikshopen.com och de rekommenderade mig kortet...

http://www.musikshopen.com/electronic-konn...ath=407_408_456

Innan jag lÀgger ut de 5395:- hade jag gÀrna velat veta vad ni tycker...vad Àr alternativen?

konnekt_24d.jpg

Vet inte sÄ mycket om kortet, men en polare till mig har ett sÄdant och Àr supernöjd!

Mvh

Björn

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Det Àr bra kvalitet pÄ det kortet och Àven nÀr det gÀller micpreamparna. Det finns en hel del att lÀsa om det hÀr kortet pÄ deras hemsida och vad musiktidningar skrivit om kortet. Tc electronics Àr kÀnda för sin höga kvalitet pÄ sina produkter.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hej!

Vet inte sÄ mycket om kortet men jag vet att 5395 kr Àr vÀldigt mycket överpris dÄ du kan fÄ det för 2995 kr pÄ www.ordermusic.se dÀr de har kampanj pÄ just det kortet.

Lycka till med ditt köp!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Mycket bra ljud. Driftstabilitet lite sÄ dÀr... förmdoligen beroende pÄ din dator o dess komponenter. VÀldigt mÄnga som kör Mac som haft problem med det hÀr kortet och en hel del PC-anvÀndare ocksÄ. Jag har ett och har problem med dropouts, dvs att ljud försvinner 1-2 sekunder rÀtt vad det Àr. Jag misstÀnker att det har att göra med disk-aktivitet men Àr inte sÀker, men jag vet att det funnits folk som har haft liknande problem sedan kortet kom ut och som inte blivit av med det. SÄ med andra ord Àr det lÀge att snacka dig till öppet köp sÄ du kan testa det! Och kolla runt pÄ priset som sagt!!!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Enda gĂ„ngerna jag fĂ„r dropouts av ljud Ă€r vissa gĂ„nger nĂ€r jag lyssnar pĂ„ musik. Kan vara jĂ€vligt irriterande nĂ€r det hĂ€nder. Kan förstöra hela lyssningen pĂ„ en lĂ„t att man vill slĂ€nga skiten i vĂ€ggen. đŸ„° Men aldrig haft nĂ„gra problem nĂ€r jag gör musik eller bara spelar guran eller basen eller keyboarden med nĂ„gra dropouts.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Ja det gĂ€ller kolla upp noga saker idag innan man slĂ„r till. Tur dĂ„ för dig att du har det hĂ€r forumet. â˜ș

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Konnekt 24D Àr ju discontinued. Det har ju kommit ett nytt intterface Impact Twin, som ska ta över 24D.

Ja det Àr ju en stor nackdel den dagen drivisarna inte lÀngre funkar bra till nyare datorer.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Ja inte skulle jag köpa ett nytt kort och veta att de lagt ned det kortet i alla fall. Ingen vet ju som sagt om nÄgra Är med sÀkerhet om det kommer funka bra dÄ. Kanske det gör det, kanske inte.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Enda gĂ„ngerna jag fĂ„r dropouts av ljud Ă€r vissa gĂ„nger nĂ€r jag lyssnar pĂ„ musik. Kan vara jĂ€vligt irriterande nĂ€r det hĂ€nder. Kan förstöra hela lyssningen pĂ„ en lĂ„t att man vill slĂ€nga skiten i vĂ€ggen. 🙂 Men aldrig haft nĂ„gra problem nĂ€r jag gör musik eller bara spelar guran eller basen eller keyboarden med nĂ„gra dropouts.

Jo, det Àr samma problem jag har kan ju tillÀggas - aldrig nÀr jag spelar in, enbart nÀr man spelar upp.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag hade aldrig accepterat att mitt ljudkort ballar ur under nÄgra som helst omstÀndigheter.

DÄ spelar ljudkvalitén ingen roll om det blir ett irritationsmoment.

Vad sÀger TC supporten om era problem?

Jag har varit sugen pÄ att köpa ett TC kort men det hÀr fÄr mig att tveka.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

alex30free (oregistrerad)

det fanns massa inlÀgg pÄ TC forum om just detta att den pallar ur ibland...!

Det verkar vara massa olika saker pÄ korten!

"...Konnekt 24d Sound Stops on Snow Leopard by cboyxx..."

"...Konnekt6 - Silver panels top and bottom stuck on with tape!!! by rishi..."

"...Impact Twin not detected by daveydad..."

"...Cannot open Asio tc near on win7 64bits with 64x's driver Konnekt 6 by fILLA...."

Till och med topp kortet har problem

"...SK48: MIDI drop outs with 64 bit public beta driver by geobrick..."

Och en kille skriver till och med sÄ hÀr

"...TC Electronics Konnect 24D have been discontinued - don't buy ! by gardsted..."

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...