Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare gott folk!

Det är så att jag ska inhandla ett nytt ljudkort till min bärbara Dell studio 1737. Har hört mycket gott om TC electronics Konnekt 6 och den fyller precis dom funktionerna som jag eftersöker.

Jag vet dock att det är många som har haft problem med firewireljudkort till sina bärbara datorer, speciellt med Ricoh OCHI bus. Är det någon som använt en liknande uppsättning och kan ge lite input?

Just nu kör jag med USB - ljudkort i den billigare klassen och har inga problem med vare sig programvara eller "pops och klicks" så det vore tråkigt om en uppgradering till ett firewirekort skulle visa sig vara ett nedköp. Jag behöver dock en lösning som ger mig bättre monitorkontroller en bra preamp/ 48v och gärna bättre latency så alternativet vore en liten mixer men då förlorar jag latencyn.

Hur står sig musikaffärerna till byten av ljudkort om man upptäcker att det inte är helt komatibelt med sin dator?

All hjälp inför detta köp är guld värt, och även input från användare av Konnekt 6 utan laptop är kanon!

MVH/

Marcus

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Begär öppet köp och gå hem och testa. Kom ihåg att man alltid måste begära öppet köp för att det ska gälla.Har själv ett sånt kort men stationär så kan inte uttala om mig angående laptop.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.