Jump to content
Annons

Recommended Posts

jensak (oregistrerad)
Postat

Hej.

Jag har äntligen skaffat mej ett riktigt midi keyboard och undrar undrar en sak, pitch bend vet jag vad det är men ratten brevid modulation vad har den för funktion?

Nån som kan svara på setta 🙂

Annons
Postat
Hej.

Jag har äntligen skaffat mej ett riktigt midi keyboard och undrar undrar en sak, pitch bend vet jag vad det är men ratten brevid modulation vad har den för funktion?

Nån som kan svara på setta 🙂

Öhm, ratten brevid modulation? Har du tre rattar där eller? Den ena brukar ju vara pitch bend och den andra modulation.

jensak (oregistrerad)
Postat
Öhm, ratten brevid modulation? Har du tre rattar där eller? Den ena brukar ju vara pitch bend och den andra modulation.

Vad rattten modulation har för funktion?

Postat (redigerat)

Skrev fel. Misstog med en annan sak.

Redigerat av Gäst
Postat (redigerat)
Hej.

Nån som kan svara på setta 😑

Aha, nu vet jag vad du menar, tror jag...

Jag tänkte att du skrev och menade såhär:

ratten brevid modulation, vad har den för funktion?

men du menar alltså:

ratten brevid, modulation, vad har den för funktion?

Var nog med hur du skriver annars blir det syftningsfel! Ett kommatecken för lite och det blir helt fel...

Jaja, svaret på din fråga:

Modulations-ratten kan göra lite vadsomhelst, det beror helt på vad du använder den till. Den används för att "modulera" ljudet på något sätt, exempelvis vibrato, tremolo, intensitet m.m

Redigerat av Limpan
jensak (oregistrerad)
Postat
Aha, nu vet jag vad du menar, tror jag...

Jag tänkte att du skrev och menade såhär:

ratten brevid modulation, vad har den för funktion?

men du menar alltså:

ratten brevid, modulation, vad har den för funktion?

Var nog med hur du skriver annars blir det syftningsfel! Ett kommatecken för lite och det blir helt fel...

Jaja, svaret på din fråga:

Modulations-ratten kan göra lite vadsomhelst, det beror helt på vad du använder den till. Den används för att "modulera" ljudet på något sätt, exempelvis vibrato, tremolo, intensitet m.m

Ok då fattar jag tack så mycket 😑

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.