Jump to content
Annons

Ljudproblem vid mixdown och vid öppnande av projekt (Cubase 5)


Armia

Recommended Posts

Jag har ett problem som jag inte förstår i Cubase 5.

Låt oss säga att jag håller på med ett projekt och sparar det sedan med den nivå på volymen jag vill ha, dvs på pluggarna. När jag sedan öppnar projektet då jag ska jobba på de igen så är alla inställningar och allt sparat, men alla volymer är höga som satan och för att få tillbaka den volym jag hade sparat så måste jag dubbelkicka på alla volym reglage i mixern, dvs reglagen i mixern hoppar inte upp eller återställs, utan volymen blir bara högre av sig självt. Så de enda lösningen som sagt är att dubbelklicka på alla kanalers volym reglage så blir de bra igen. Har aldrig förstått problem

Men de värsta är inte de, utan när jag exporterar en låt. Tex jag har mixat och gjort klart mitt projekt, när jag sedan exporterar de och lyssnar som mp3 så är alla nivåer för höga och inte alls de ja sparade, även om jag hade fixat dom innan mixdown.

Snälla hjälp, j***** irriterande problem då jag inte kan exportera mina låtar

En sista sak jag märkt är också ,när vst performence når sin peak och cubase slutar spela, så hoppar volymen återigen upp. Har inte haft samma problem förut i tidigare versioner

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är kanske så, att du oavsiktligt har råkat spela in automation som ställer reglarna på max i början...?

Handlar det om midispår, så kanske du har råkat få in en volume change i början av första parten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...