Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Idag har jag min lilla hemstudio inrymt i mitt lilla sovrum vilket inte är optimalt. Jag fick igår en idé att offra en av mina garderober att inrymma dator, monitorer och övrig utrustning i. Har gjort lite mätningar och konstaterat att det är genomförbart men det finns några saker som måste lösas först.

Först och främst, monitorerna. Jag använder Phonic P6A vilka är 21,5 cm breda och 27 cm djupa. Garderoben är 56 cm bred. De ryms alltså galant bredvid varandra i "förvaringsläge". Men när man mixar och spelar in funkar inte högtalare tätt intill varandra, riktade rakt ut och över huvudet. De kommer alltså behöva någon form av upphängning och dessutom riktningsanordning. Jag vill enkelt kunna flytta monitorerna i djupled ur garderoben, öka avståndet mellan dem horisontellt samt kunna rikta ned dem för bättre lyssning. Kommer knappast bli optimalt men lite kompromisser får man räkna med i en lägenhet.

Vikten per styck är 10,4 kg.

Nummer två är skärmen som är av modell tjock och 17 tum bred. Väger en del. Törs man lita på att hyllan och framför allt den billiga plastupphängningen håller?

Om någon här gjort något liknande så är jag idel öra.

Jag tänker skaffa en Macbook Pro alternativt plattskärm vad det lider men det saknas några nollor på sparkontot än 😄

Garderobstudio.doc

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Garderobslösningar kan verka bra... men vilken ångest att sitta så och jobba och det blir ofta dåligt ljud både i lyssning och för inspelning.

Nej, glöm idén.

EDIT: Nu såg jag hur du tänkte... sorry... kan nog funka!

Redigerat av drloop

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.